ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ساحل کلبه هور کیش، ساحلی رویایی در تور کیش

 

ساحل کلبه هور کیش، ساحلی رویایی در تور کیش

در غرب جزیره کیش دماغه ای وجود دارد که در میان بومیان جزیره کیش به کلبه هور معروف است. این ساحل به دلیل زیبایی و بکر بودنش همواره یکی از پرطرفدارترین سواحل کیش به شمار می رود. استفاده از انرژی های کاملا طبیعی ویژگی منحصربفرد این ساحل است. آب شور دریا این ساحل به وسیله نیروی باد به سمت بالا می رود و توسط انرژی خورشید این شوری رفع و اب شیرین قابل استفاده تبدیل می شود. جالب است بدانید در ساحل هور یک ابگرمکن خورشیدی بزرگ که اجاق های خورشیدی زیادی نیز دارد به چشم می خورد.

گردشگران و مسافران تور کیش می توانند از سیستم های خورشیدی بهره مند شوند. صدای زیبای امواج درشب های این ساحل بسیار ارامش بخش است.

ساحل کلبه هور کیش، ساحلی رویایی در تور کیش

جزیره زیبای کیش از توابع استان هرمزگان و یکی از جزایر خلیج فارس می باشد. این جزیره از جمله جزیره های دیدنی با امکانات لوکس است. سواحل جزیره کیش متعدد و زیبا هستند که از میان آن ها ساحل کلبه هور کیش زیباترین و محبوب ترین آن هاست.

امکانات ساحل کلبه هور

امکانات و تجهیزات رفاهی بسیاری در این ساحل برای مسافران و گردشگران فراهم شده است که جذابیت این ساحل را دو چندان کرده است. شاید به همین دلیل است که این ساحل بسیار محبوب شده است. غواصی نیز در تمامی روزهای سال در این ساحل در نظر گرفته شده است. مسیر این غواصی از شمال به جنوب بوده و در عمق 8 متری انجام می شود.

از جمله امکانات ساحل کلبه هور شامل باربیکیو، الاچیق، میز و نیمکت می باشد. یک غار کوچک به طول 5 متر در جنوب ساحل به چشم می خورد که در زمان جزرومد دریا چشم اندازی بسیار زیبا و رویایی را به وجود می آورد. رستوران کلبه درویش و رستوران شاندیز صفدری از جمله رستوران های نزدیک به ساحل کلبه هور هستند که بعد از گشت و گذار در ساحل می توانید به آن مراجعه کرده و خود را میهمانان یک غذای خوشمزه و با کیفیت کنید.

انواع صدف ها، سنگسر، هامور، سرخو و لاک پشت ها در ساحل کلبه هور وجود دارد که زیبایی خاصی به این ساحل بخشیده است. ماهیان متعددی نیز در این منطقه وجود دارد که همواره ماهیگیران و تورهای ماهیگیری با دستانی پر برمی گردند. اگر قصد ماهیگیری دارید پیشنهاد می شود در روزهایی که هوا و دریا ارام است و یا روزهایی که وزش باد ملایم تر است برای تفریح و ماهیگیری به این ساحل بروید. 

ساحل کلبه لنجی در فاصله 200 متری از ساحل واقع شده است که در حدود 10 سال پیش به گل نشسته و چشم انداز رویایی و بی نظیری را همانند تابلوی نقاشی ایجاد کرده است. در واقع این لنج در جزیره کیش نمادی از رونق کسب و کار و کسب در زمان خود بوده است. این لنج به اندازه ای زیباست که در طول شب بیشتر خودنمایی می کند. 

سنگ بستر ساحل هور صخره ای بوده. آب دریا در این منطقه زلال تر است و سبب شده که انواع ابزیان مانند مرجان ها، لاک پشت ها و صدف های موجود در آب از روی آب دیده شوند. غواصی و ماهیگیری در این منطقه بخاطر زلال بودنش افزایش پیدا کرده است.

بستر صخره ای نیز باعث می شود طبیعت این ساحل، یک طبیعت وحشی باشد و در بیشتر اوقات امواج بزرگ با این صخره های بزرگ ساحل منظره ی فوق العاده ای را به وجود می آورد. بی شک فوران آب از میان شکاف های ساحل بسیار دیدنی و لذت بخش است.

اسب هایی نیز برای علاقمندان و مسافران به اسب سواری در این ساحل زیبا فراهم شده است. مسافران و گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا در ساحلی ارام و بکر به همراه گوش سپردن به صدای امواج و پرندگان لحظات فراموش نشدنی و خاطرانگیزی را برای خود رقم بزنند.

فضاهای تفریحی زیادی با نورافکن های بسیار برای روشنایی در این منطقه در نظر گرفته شده است. چشم انداز این ساحل کوه های جنوب استان هرمزگان و تاسیسات و ساختمان های بندر چارک و بندر آفتاب است.

ساحل کلبه هور به هنگام غروب خورشید بسیار زیبا و رویایی تر می شود به نحوی که مسافران و گردشگران تنها برای دیدن و ثبت غروب این ساحل به سمت ساحل کلبه هور حرکت می کنند.

کلبه هور به عنوان یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری کیش به شمار می رود. مسافرانی که علاقه مند به طبیعت زیبا و بکر هستند می توانند با رزرو تورهای لحظه آخری کیش سفر بی نظیری را تجربه کنند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما