ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جشنواره شنی روز خلیج فارس

 

جشنواره شنی روز خلیج فارس 

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی استان تهران گفت: قرار است جشنواره شنی کیش به مناسبت روز خلیج فارس یعنی در اردیبهشت ماه 1398 برگزار شود.

وی در ادامه افزود: 10 هنرمند را با داوری و ارزیابی ماکت‌های ارسالی، انجمن هنر‌های تجسمی به جشنواره معرفی کرده است که به ساخت آثار شنی در کنار 20 هنرمند دیگر خواهند پرداخت.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی استان تهران اظهار داشت: 10 هنرمندی که از سوی انجمن هنر‌های تجسمی معرفی شده اند بر خلاف 20 هنرمند شرکت کننده دیگر در این جشنواره، هزینه‌ای بابت حضور پرداخت نکرده و نخواهند کرد.

وی بیان کرد: احمد نادعلیان، جعفر نجیبی، علی عبداللهی، محمدعلی ودود و شادی حبیب جزو داورهای این جشنواره هستند که از سوی انجمن هنر‌های تجسمی انتخاب شده‌اند.

رویایی بیان کرد: جایزه 15 میلیون تومانی برای نفر برگزیده این جشنواره اهدا خواهد شد.

گفتنی است چندین سال جشنواره مجسمه‌های شنی برگزار می شود و در طول این سال ها به جشنواره‌ای پر طرفدار در میان کیشوندان، دوستداران هنرهای تجسمی و هنرمندان تبدیل شده است. در اين جشنواره شركت‌كنندگان خلاق به هنر با استفاده از تركيب هنر، صنايع دستی، بازِی های خلاقانه و ماجراجويی تجسمی يک فرم هنری جالب و تخيلی را در ساحل کیش پدید می آورند.

جزیره زیبای کیش دارای مساحت 91 کيلومتر مربعی است که بيضی مانند بوده و در فاصله 18 کيلومتری از بندر گرزه واقع شده است. فرودگاه بين المللی کيش در مرکز و در بخش مرتفع جزیره یعنی حدود 40 – 35 متر ارتفاعی قرار گرفته است. بيشترين شيب جزيره از شمال فرودگاه به طرف ساحل (هتل شايان) می باشد. در حال حاضر این جزیره انتخاب علاقه مندان به اماکن دیدنی خاص، تفریحات آبی، پاساژگردی است. با نزدیک شدن به تعطیلات فروردين رزرو و خرید تور کیش در نوروز 98 آغاز شده است و همواره گردشگران بسیاری در این ایام از سال به جزیره سفر می کنند تا نظاره گر زیبایی جزیره در نوروز باشند. جزیره کیش همه ساله با فرا رسیدن سال نو جشنواره، جنگ های شادی و در کل برنامه های ویژه ای در نظر می گیرد که مورد توجه گردشگران خواهد بود. بازدید از مراکز دیدنی کیش را در تور کیش نوروز 98 از دست ندهید. برخی از دیدینیهای کیش که می توان اشاره نمود شامل ساحل مرجانی جزیره، كشتی يونانی، نمايشگاه دائمی استاد كيومرث صياد، آب انبار سنتی، اسكله بزرگ تفريحی كيش، پارك دلفين، باغ پرندگان، مجموعه درخت سبز، شهر زير زمينی كاريز، لاك پشت های دريايی، آكواريوم کیش، گذر هنرمندان، شهر باستانی حريره، سافاری كيش و... می باشد. در ضمن بازارهای کیش را نباید فراموش کرد، بازار پرديس مركز تجاري كيش، بازار زيتون، بازارمرجان، بازار مرواريد، بازار مريم، بازارپارس خليج، بازار پانيذ، بازار صفين، بازارونوس از بهترین بازارهای کیش به شمار می رود که دارای اجناسی با کیفیت و یا حتی برند از معروف ترین مارک های دنیا هستند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما