ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برگزاری روز نکوداشت کیش با آیین هایی ویژه

 

برگزاری روز نکوداشت کیش با آیین هایی ویژه

اولین آیین نکوداشت جزیره کیش در روز 20 آبان با حضور گردشگران و شهروندان این جزیره ی زیبا برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه روز 20 آبان را به عنوان روز کیش نامیده اند، امسال قرار است برای اولین بار آیین و برنامه هایی ویژه جهت معرفی جلوهای فرهنگی و اجتماعی این جزیره به عنوان یکی از کانون گردشگری کشور و منطقه برپا شود.

هدف از برپایی این آیین ها، هویت بخشی به زندگی و سبک زندگی در جزیره‌ای با قدمت صد‌ها ساله است. این جزیره با توجه به قطب گردشگری ایران قطعا، حرف‌های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اهمیت این روز در حوزه ملی گفت: روز کیش می تواند فرصتی را برای الگوسازی، معرفی توانمندی‌ها و تبیین شاخصه های برجسته زیست شهری این دیار کهن در سطوح محلی ملی و جهانی فراهم سازد.

وی در ادامه از برنامه‌های متعددی که برای این روز در جزیره کیش در نظر گرفته خبر دارد و افزود: سعی داریم روز کیش را به تبدیل به جشنواره‌ای بیاد ماندنی و سرشار از پیام های موثر نماییم تا گامی برای رسیدن به شهری خلاق داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: ایجاد چنین آرمان شهری قطعا نیاز به مشارکت همه شهروندان دارد، پس این روز می تواند تمرینی برای ما باشد که همه موظفیم با تقویت همدلی، به توسعه جزیره کمک کنیم.

همه بخش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان‌ها و نهادها، اصناف، بازاریان، هنرمندان، اصحاب رسانه و سایر قشرها در برپایی هر چه باشکوه‌تر این روز همکاری کرده اند تا برنامه‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جزیره برگزار شود. برای کیشوندان و گردشگران تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه ای در این برنامه ها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به فراگیری آیین های ویژه نکوداشت روز کیش خبر داد و گفت: در تلاشیم فضای عمومی جزیره را متناسب با این روز تغییر دهیم و بازارها، هتل‌ها و اماکن عمومی نیز در راستای این برنامه تغییراتی نمایند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما