ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برترین های جشنواره موسیقی کیش معرفی شدند

 

برترین های جشنواره موسیقی کیش معرفی شدند

از یک عمر فعالیت و زحمات هوشنگ کامکار سرپرست گروه کامکارها و عضو شورای عالی خانه موسیقی کشور در جزیره کیش با اهدایی لوح تقدیر و رونمایی از پرتره ایشان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی تجلیل به عمل آمد.

هوشنگ کامکار در مرکز همایش های خلیج فارس کیش بیان کرد: از حضور در این جزیره زیبا بسیار خرسندم و از این اقدام قابل توجه شما دوستداران هنر و فرهنگ کیش قدردانم. این اقدام شما بیانگر سپاس و قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان عرصه هنر و فرهنگ کشور است که بعضا و متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.

کامکار بیان کرد: موسیقی کشور وضع فاجعه باری دارد، حال نابودی موسیقی سنتی کشور نتیجه ی عدم حمایت دولت و نهادهای مرتبط از موسیقی سنتی و فورکلور کشور است. رانت و جولان اصحاب ثروت در اجاره و تصرف سالن ها و واگذاری به افراد غیر حرفه ای زمینه را برای دلسردی و تعطیلی کار هنرمندان واقعی را فراهم ساخته است.

وی اشاره کرد: 90 درصد موسیقی که در کشور در حال پخش و اجرا می باشد نه از کیفیت و نه از تکنیک مناسب برخوردار هستند و همچنین شعر فاخر و پر مایه ای ندارند. بر مبنای پرداخت منابع مالی آثار ضعیف حتی از رسانه ملی پخش می شود.

پس از 27 سال کامکار لب به سخن و گلایه گشود و بیان کرد: پس از فوت پدرم حسن کامکار در انتظار انتشار اثری از پدرم در تلویزیون طی 27 سال ماندیم. اکنون پس از سال ها جزیره کیش و کیشوندان در عرصه هنر موسیقی کشور از من و گروه کامکار بابت تلاش و زحمات چندین دهه تجلیل کردند که تا ابد شاکر و سپاسگزار کیش و مردم هنر دوست کیش خواهیم بود.

مسعود رهبری رئیس نخستین جشنواره موسیقی کیش در ادامه بیان کرد: به دبیرخانه این جشنواره بیش از 200 اثر ارسال شده که در نهایت 3 اثر در هر بخش به عنوان عناوین برتر توسط هیات داوری انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در دو بخش اصلی گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و بخش آهنگسازی این جشنواره برگزار شد. همچنین چهار بخش «توصیف جزیره کیش»، «خلیج فارس»، «پیام صلح و مهربانی» و «ترانه ها و اواهای لالایی ایران زمین»، بخش های ویژه این جشنواره بودند.

از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی هیات داوران این جشنواره ، آثار برتر زیر را معرفی نمودند:

در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی:

رتبه اول: گروه موسیقی ارنواز از تهران

رتبه دوم: گروه موسیقی ژولیاک از اصفهان

رتبه سوم: گروه موسیقی خنیاگران خیام از خراسان رضوی

در بخش آهنگسازی:

امین حیدری از اصفهان با موضوع خلیج فارس

مهران حسن زاده از کیش با موضوع توصیف جزیره کیش

علی مقتدایی از شهرکرد با موضوع صلح و مهرورزی

مسعود نکویی از کرمان و رضا فدایی از گیلان رتبه های اول و دوم را در بخش آهنگسازی با موضوع نغمات و آوای لالایی های ایران زمین، کسب نمودند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما