ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آشنایی با شهر تاریخی حریره کیش در تور کیش

 

آشنایی با شهر تاریخی حریره کیش در تور کیش

شهر باستانی حریره کیش به عنوان جاذبه‌های تاریخی کیش به شمار می رود که قدمت 800 ساله داشته و در سال 1376 به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اگر علاقه مند به سفر و گشت و گذار هستید، بی شک یکی از نقاطی که بازدید از آن را به گردشگران و توریست ها پیشنهاد می شود، جزیره کیش است. حتی اگر خودتان به جزیره کیش سفر نکرده باشید، بارها تعریف آن را از اطرافیان خود شنیده اید. این جزیره نه تنها با سواحل و امکانات تفریحی، بلکه با اماکن تاریخی و باستانی نیز معروف است. شهر زیبای حریره یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری کیش است که در ادامه به معرفی این شهر باستانی خواهیم پرداخت.

تاریخچه شهر تاریخی حریره کیش

این شهر بکر، در طول زمان به علت شرایط آب و هوایی و گذر فصل های سال دچار تغییراتی شده است ولی نه تنها از جذابیت این شهر کم نشده بلکه پذیرای بسیاری از گردشگران در طول سال است. این شهر در زمان ایلخانیان ساخته شده و بارها مورد بازسازی قرار گرفته است.

شهر حریره را می توان به 5 بخش مجزا تقسیم نمود که هر یک بسیار دیدنی و جذاب هستند.

خانه اعیانی کیش

این خانه زمانی به ثروتمندان کیش تعلق داشته است و امروزه این خانه های بی سقف به یکی بهترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده که مسافران برای بازدید از این مجمومه برنامه ریزی می کنند. آنچه در بازدید از این شهر نظرتان را جلب می کند، وجود کاشی های ستاره ای و خاص است که در آن زمان از کشورهای دیگر به آنجا وارد می شده است. پنجره های قدی این خانه بسیار بزرگ و زیبا هستند. معماری خانه و اینکه ساکنین این شهر جزو ثروتمندان کیش تلقی می شدند، بازدید از این شهر را هیجان انگیزتر می کند.

بخش کارگاهی و صنعتی در شهر باستانی حریره

این بخش از دیگر بخش های شهر باستانی حریره کیش است که در کنار دریا ساخته شده است. برخی معتقدند این قسمت برای فعالیت های صیادی و دریا بوده و یا گفته می شود برای محافظت مردم در مقابل حمله و هجوم اهالی ساخته شده است. این بنای تاریخی کیش در قدیم بندری مهم و مرکز ارتباطی میان هند، چین و اروپا بوده است.

حمام های شهر حریره کیش

باستان شناسان ایران معتقدند حمام های این شهر تاریخی، جزو قدیمی ترین حمام های ایرانی به شمار می رود که متعلق به اعیانی های کیش بوده است. این حمام ها و گرمخانه ها متشکل از دیوار و حصارهایی به طول 500 متر مربع هستند.

مسجد شهر حریره

مسجد این شهر در دوران سلجوقی ساخته شده و بنا به گفته ها با ورود مسلمانان به جزیره کیش بنا شده است. این مسجد بارها بازسازی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

بندرگاه شهر حریره کیش

بندرگاه شهر حریره کیش با چشم انداز فوق العاده اش شما را مسحور خواهد کرد. می توانید ساعت ها در کنار اسکله و ساحل دیدنی شهر تاریخی حریره کیش بنشینید و از فضای دلنشین و آرام آن لذت ببرید.

بیشتر جاذبه های گردشگری کیش در کنار هم قرار گرفت. بطوریکه می توانید از چند دیدنی کیش بازدید کرده و در زمان صرفه جویی کنید. به عنوان مثال اگر به شهر حریره رفتید، از آنجا می توانید از مجموعه درخت سبز و شهر زیرزمینی کاریز نیز بازدید کنید.

شربتخانه از دیگر اماکنی است که پیشنهاد می کنیم سری به آن بزنید. این مکان از معماری سنتی برخوردار است که نمایی زیبایی به آن بخشیده. این مکان برای اوقات فراغت و استراحت مسافران در نظر گرفته شده است.

دقت داشته باشید که با برنامه سفر کنید تا وقت لازم را برای بازدید اماکن دلخواه تان داشته باشید. شهر باستانی حریره به دلیل استقبال مسافران بسیار شلوغ می شود. برای بازدید از این شهر و اطراف آن حدود به 2 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما