امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آداب و رسوم در جزیره کیش

همان طور که می دانید هر شهر و منطقه ای آداب و رسوم مربوط به خودش را دارد، به دلیل اینکه در این جزیره گروه های مختلفی از نژادها و مذاهب مختلف زندگی می کنند همچنین به دلیل نزدیکی این منطقه با کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس آداب و رسوم مختلفی در این جزیره وجود دارد که شاید در سفر با تور کیش با برخی از این آداب و رسوم و مراسم رو به رو شوید در ادامه ی مقاله به برخی از این مراسم اشاره خواهیم کرد.

آداب و رسوم در جزیره کیش

مراسم اهل هوا در جزیره کیش

برگزار کنندگان این مراسم بر این اعتقاد هستند که انسان ها به بادهای جادویی و سنگینی گرفتار می شوند ه ممکن است موجب بیماری و اتفاقات ناخوشایندی برای فرد شود برای همین اهالی این منطقه برای رهایی از این بیماری ها طی مراسم خاصی بادهای جادویی را از بدن فرد خارج می کنند.

مراسم زار در جزیره کیش

مراسم زار یکی از مهم ترین مراسم در جزیره ی کیش می باشد این مراسم در بین مسلمانان و مسیحیان رواج داشته است آن ها بر این باورند که ارواح خبیثه در کنار رودها و چشمه ها به سر می برند و گاهی هم در کالبد انسان ها ظاهر می شوند برای همین مراسمی تحت عنوان رقص زار در این جزیره وجود دارد که با انجام این رقص ارواح خبیثه که در کالبد انسانی ظاهر شده اند از آن ها دور خواهد شد گاهی اوقات این مراسم چند شبانه روز طول می کشد.

 مراسم تولد و نام گذاری کودک در جزیره کیش

برای نام گذاری کودک تازه متولد شده در جزیره ی کیش رسم بر آن است که نام بزرگان طائفه ی خود را که فوت کرده اند بر روی نوزاد می گذارند.

مراسم ازدواج در جزیره کیش

بعد از انتخاب دختر، بزرگان خانواده ی پسر به منزل آن ها رفته و در آن مجلس هزینه های سه روز جشن و پول جهزیه مشخص می شود در مدت سه روز تمامی میهمانان به صرف ناهار و شام دعوت می شوند.

 مراسم سوگواری در جزیره کیش

زمانی که در این جزیره شخصی فوت می کند تمامی نزدیکان شخص در مراسم تدفین شرکت کرده و بعد به خانه های خودشان می روند در روز دوم صاحب عزا شخصی را به مسجد برده تا برای فرد فوت شده قرآن بخواند آشنایان شخص تا سه روز به این مجلس می آیند و بعد از سه روز غذایی با نام"صواب میت" بین آشنایان و بستگان تقسیم می شود.

مراسم مذهبی در جزیره کیش

 از جمله اعیاد مذهبی که در جزیره ی کیش بسیار اهمیت دارد می توان به عید غدیر و قربان اشاره کرد به عنوان مثال در عید قربان بومیان جزیره گندم سبز کرده و به آب می اندازند همچنین با قربانی کردن گوسفند و پخش کردن آن بین نیازمندان این مراسم را برپا می دارند، مسافرین تور کیش عید قربان 99 می توانند در این مراسم شرکت کنند، عید غدیر نیز با تزئین حسینه ها و مولودی خوانی جشن می گیرند و میهمانان تور کیش عید غدیر می توانند با تزئین حسینه ها در این جشن بزرگ شرکت کنند.

در ماه محرم بومیان سنی روز نهم را روزه می گیرند و در روز دهم در مراسم عزاداری شرکت می کنند در این منطقه شیعه و سنی با برگزاری مراسم ذوالجناح در حسینه به عزداری مشغول می شوند و بعد از صرف ناهار به خانه هایشان باز می گردند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما