ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آب جزیره کیش درمان بسیاری از بیماری‌ها

 

آب جزیره کیش برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

آب و هوای هر منطقه و اقلیم با توجه به نوع خاک و املاح موجود در آن متغیر است و آبی مخصوص به خود را دارد. آب‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به آب‌های سخت و نرم، سنگین و سبک، شور و شیرین، صاف و تیره، آب‌های زبر و نرم، آب‌های سرد و گرم، آب گیرنده مثل آب چاه، آب زداینده مثل آب چشمه، آب‌های ناپسند مثل آب مرداب و آب راکد، آب گوگردی، آب مسی، آب آهنی، آب زاج بلوری، آب بوره ای، آب کویری و …اشاره نمود.

هر یک از انواع آب‌ها خواص مخصوص به خود را دارند و تاثیر متفاوتی روی اندام‌های مختلف بدن می گذارند. نوعی خاص از آب می‌تواند به عنوان درمان برخی از بیماری مورد استفاده قرار گیرد و گاهی نیز همین آب می‌تواند علت بیماری شناخته شود. هرکدام از اندام‌های بدن نیز می‌توانند به فراخور حال از آب متأثر شوند و گاهی آب می‌تواند به عنوان دارو مورد استفاده قرار گیرد.

مردمان جزیره کیش از نعمت آب دریای خلیج فارس برخوردار هستند که این نعمت بزرگ الهی خاصیت تند و تیزی دارد و برای دفع شوری آن از خرنوب شامی، دانه آس، زالزالک، گل آزاد و قاوت استفاده می‌شود.

آب دریای جزیره علاوه بر اینکه به عنوان تفریحی برای گردشگران تور کیش مبدل شده، فواید بی‌شماری نیز دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم پرداخت.

-داروی ترک‌های ناشی از سرما است (البته اگر که چرکین نشده باشند)

-به عنوان شپش کش نیز مورد استفاده قرار می گیرد (خون بند آمده در زیر پوست را تحلیل می‌دهد.)

-آب دریا مفید برای خارش، گری و قوباء است.

-اگر تن را در آن شستشو دهید در بیماری‌های عصبی مانند لرزش، فلج، تخدیر شدن و غیره مفید است.

-بخار آب دریا در علاج استسقا مفید است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما