امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

چگونه دوچرخه هوشمند در کیش کرایه کنم ؟ مسیر دوچرخه سواری کیش

با هدف ترویج سلامت ، ایجاد شهری هوشمند، ارائه ی خدمت به گردشگران، کاهش استفاده از بنزین و وسایل نقلیه ی بنزینی و همچنین کاهش آلودگی هوا جزیره ی کیش نسبت به راه اندازی سامانه هوشمند دوچرخه به ناوگان حمل و نقل این جزیره اقدام کرد در مرحله ی اول و با توجه به قراردادهای امضا شده قرار است تعداد 700 دستگاه دوچرخه ی هوشمند به همراه تجهیزات آن وارد این منطقه ی توریستی خواهد شد البته قرار است در مراحل بعدی با ورود دوچرخه های برقی و اسکوترهای برقی در این زمینه پیشرفت های زیادی صورت بگیرد.

ورود دوچرخه هوشمند به جزیره کیش

کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن در سراسر جزیره از این دوچرخه های هوشمند استفاده کنند و آن ها را در هر قسمتی از شهر رها کنند البته در صورت تحویل این دوچرخه های هوشمند به ایستگاه های مربوطه در سطح شهر برای مسافرین تور کیش امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است. برای این منظور مسیرهای دوچرخه سواری در سرتاسر نوار ساحلی جزیره و سایر نقاط شهر افزایش یافته است ورود دوچرخه های هوشمند به جزیره را می توان یکی از جاذبه های جدید گردشگری در حوزه ی تفریح و ورزش دانست .

 

مسیر دوچرخه سواری کیش

یکی از زیباترین و جذاب ترین مسیرهای دوچرخه سواری ، مسیر دوچرخه سواری کیش است . در حال حاضر طول این مسیر حدود 92 کیلومتر است و اگر یک دوچرخه سوار غیر حرفه ای و معمولی باشید و بخواهید این مسیر را طی کنید حدود سه ، چهار ساعت و شاید بیشتر زمان در نظر بگیرید . از ویژگیهای مسیر دوچرخه سواری کیش جدا بودن کامل آن با مسیر تردد خودروها و وسایل نقلیه موتوری ات که سبب شده این مسیر بسیار ایمن باشد و دوچرخه سواران نگران خودروهای عبوری نباشند .  در طول مسیر ایستگاه های متعددی وجود دارند که دوچرخه ها را در اختیار علاقمندان قرار میدهند . از دیگر ویژگیهای این پیست دوچرخه سواری شبانه روزی بودن آن است و اینکه محدودیت سنی نیز برای اجاره دوچرخه به علاقمندان وجود ندارد .

 

چگونه در کیش دوچرخه اجاره کنم

خوشبختانه مراکز کرایه دوچرخه به وفور در کیش یافت میشوند . از جمله اسکله تفریحی که در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده ، ایستگاه پرشین گلف، نزدیک کشتی یونانی که در جنوب غربی جزیره قرار دارد ، کنار بازار مرجان که در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده و همچنین فاز دو شهرک صدف . یک ایستگاه و پارکینگ دوچرخه نیز در قسمت غربی جزیره و در مجاورت کلبه هور مستقر است . برای کرایه دوچرخه غیر هوشمند نیاز است کارت ملی نیز همراه داشته باشید.

 

قیمت و هزینه کرایه دوچرخه در کیش ، نرخ مصوب اجاره دوچرخه

شروع نرخ اجاره دوچرخه در کیش از . هزار تومان میباشد و شما میتوانید دوچرخه خود را معمولی و یا دنده ای انتخاب نمایید . اگر مایل باشید دوچرخه برقی اجاره کنید این نرخ به سی هزار تومان افزایش میابد . برای اسکوتر کرایه ها ساعتی حساب میشود و به ساعتی 25 هزار تومان میرسد . 

 

مسیر دوچرخه سواری در کیش 

بخش اصلی پیست دوچرخه سواری کیش در حاشیه ساحلی خلیج فارس و به موازات با خیابان جهان طی میشود . بخش‌هایی از مسیر نیز در قسمت‌های شمالی و به موازات با   بلوار میرمهنا قرار دارد . مسیر دو چرخه سواری در ادامه با بلوار ایران همسو میشود و از مجموعه آوای خلیج فارس گذر میکند تا به اسکله تفریحی برسد . شما در مسیر مابین اسکله تفریحی و پلاژ بانوان ساحل نارگیل کیش را نیز مشاهده خواهید کرد و پس از ۀن به بوستان مرجان خواهید رسید . این مسیر سپس در امتداد جاده جهان قرار خواهد گرفت که شما دوچرخه سوار عزیز از مکانهایی مانند کلوپ تفریحات دریایی ناتیلوس، پارک ساحلی سیمرغ کیش ، پارک نیلوفر کیش و پارک دلفینهای کیش، دهکده ساحلی ، صخره قارچی و بسیاری مکانهای دیگر عبور خواهید کرد .

 

ویژگی های دوچرخه هوشمند

این دوچرخه ها علاوه بر داشتن ردیاب به قفل های هوشمند نیز مجهز می باشند از دیگر مزیت های این دوچرخه ها می توان به ضد سرقت بودن آن ها و نداشتن زنجیر و تیوب اشاره کرد. با توجه به این که این جزیره یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می آید و سالانه پذیرای حدود دو میلیون گردشگر ایرانی و خارجی می باشد مجهز کردن این منطقه به دوچرخه های هوشمند باعث جذب گردشگران بیشتر و تشویق آن ها به انجام تفریحات سالم و ورزش خواهد شد. لازم به ذکر است که وجود پیست ویژه ی دوچرخه سواری که به عنوان یکی از طولانی ترین مسیرهای دوچرخه سواری در کشور محسوب می شود یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تفریحی این منطقه برای مسافرین این منطقه به خصوص میهمانان تور کیش نوروز می باشد مسیرهای دوچرخه سواری مستقل از مسیرهای ویژه ی اتومبیل رانی بوده و کیشوندان و گردشگران می توانند آن ها  در ایستگاه های مشخصی از جمله بازار مرجان و اسکله ی تفریحی کرایه کنند و در مسیر زیبا و ایمنی  که برای این امر تعبیه شده است به دوچرخه سواری در این جزیره ی زیبا و مرجانی مشغول شوند . 

 

 

 

پرسش های رایج مسافران در خصوص کرایه دوچرخه در کیش :

 

هزینه کرایه دوچرخه در کیش چقدر است؟

این هزینه بسته به اینکه دوچرخه انتخابی شما معمولی و یا دنده ای باشد و یا اینکه دوچرخه برقی کرایه نمایید سالانه به صورت نرخ مصوب توسط گردشگری جزیره کیش تعیین میشود که لیست هزینه ها در همین صفحه درج شده  . کرایه اسکوتر برقی نیز نرخنامه مصوبی دارد . شایان ذکر است برای کرایه دوچرخه میبایست کارت ملی همراه داشته باشید .

 

مسیر دوچرخه سواری کیش کجاست؟

مسیر دوچرخه سواری کیش مسیری طولانی است که طول آن به حدود 90 کیلومتر میرسد که از حاشیه ساحلی خلیج فارس و خیابان جهان و  بلوار ایران و... میگذرد .  مسیر کامل دوچرخه سواری کیش با جزییات در همین صفحه درج شده که میتوانید آن را مطالعه نمایید . همچنین اطلاعاتی در خصوص مکانهای جالبی که در طول مسیر آنها را مشاهده خواهید کرد را نیز میتوانید ملاحظه بفرمایید . 

 

برای کرایه دوچرخه به چه مواردی باید دقت کرد ؟

قبل از انتخاب دوچرخه از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و ترمز ، دنده ، لنت ها و رکاب را بررسی نمایید . دقت کنید هوای کیش شرجی است ، بنابراین آب کافی همراه خود داشته باشید و ترجیحا در ساعات خنک روز اقدام به دوچرخه سواری کنید . کفش و لباس مناسبی را برای دوچرخه سواری انتخاب کنید. سایر موارد لازم در همین صفحه برای شما علاقمندان درج شده که با مطالعه آنها میتوانید لذت بیشتری از دوچرخه سواری را تجربه کنید .

 

آیا میتوان تور کیش را به صورت اینترنتی رزرو نمود؟

بله ، برای این منظور میتوان به سادگی از قسمت رزرو آنلاین تور در سایت استفاده نمود . همچنین برای رزرو اینترنتی بلیط نیز میتوان از بخش رزرو آنلاین بلیط استفاده کرد. شایان ذکر است کلیه مدارک سفر به صورت الکترونیکی صادر میشود و نیازی به مراجعه حضوری مسافران محترم به آژانس وجود ندارد . 

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی ممنون از توضیحاتتون . عالی بود

سیما
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام لطفا طریقه ثبت نام جهت کرایه دوچرخه را بفرمایین.

طاهره صاحب جمعی
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما