امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

تور کیش من بهاره و خاطرات غواصی و پاراسلینگ کیش

اوایل تابستان بود و طبق معمول من وهمکارام در دفترمون سخت مشغول جمع و جور کردن کارها بودیم . کار ما در خصوص مشاوره مالیاتی به شرکتهای مختلفه و به همین خاطر هم اول تابستون یکی از شلوغترین زمانهای کاری برای ماست . از خودم که بگم من فارغ التحصیل رشته حسابداری هستم و حدود 5 ساله که در این حوزه دارم کار میکنم . شغلم رو خیلی دوست دارم و همکارای من اینجا مثل خونواده من میمونند . نزدیکترین دوستای من تو شرکت شیوا و نگار هستند که هر وقت پاش بیافته با هم دیگه آخر هفته ها میریم تورهای یکی دو روزه مثل کویر و جنگل و.. . بگذریم تو شلوغی کارهای تیر ماه بود که نگار گفت بچه ها من حوس غواصی کردم ! ما که سخت مشغول جمع و جور کردن پرونده ها بودیم خیلی جدیش نگرفتیم اما وقت ناهار شروع کرد به صحبت که الا و بلا باید سرمون خلوت شد بریم یه جا غواصی . من تاحالا غواصی نرفته بودم اما شیوا چند بار رفته بود و خیلی تعریف کرد از لذتی که غواصی زیر آب داره این شد که همون جا موقع ناهار تصمیم گرفتیم اوایل مرداد بریم کیش تا سه نفری غواصی رو تجربه کنیم .

من شدم مسئول پیدا کردن یک تور خوب و خوش قیمت . راستش چون تو طول روز سرمون خیلی شلوغ بود اصلا فرصت نمیکردم وقت بزارم و به آژانسهای مسافرتی زنگ بزنم . و برنامه ما هی داشت عقب میافتاد و من هم جراتش رو نداشتم به بچه ها بگم که فرصت نکردم چیزی پیدا کنم .

یه روز به صورت کاملا اتفاقی منتظر بودم تا برای جلسه برم اطاق مدیر عامل که دیدم خانم روشن ( منشی مدیر عاملمون ) داره با یک جا بلیط هواپیما چک میکنه . صحبتش که تموم شد ازش پرسیدم که اون آژانس خوب و معتبری رو میشناسه ؟ خانم روشن گفت اتفاقا چند سالی هست که سفرهای شرکت رو با یک آژانس به نام آژانس رویای چهارفصل هماهنگ میکنه و تو این چند ساله ازشون راضی بوده . اتفاقا خودش هم سال قبل با همین آژانس رفته بود کیش . خلاصه من تلفن آژانس چهارفصل رو ازش گرفتم تا بعد از ظهر که سرم خلوت شد باهاشون تماس بگیرم .

حدوده ساعت 5 بعد از ظهر بود که با آژانس تماس گرفتم و وصل شدم به بخش تورهای کیش . یک خانم به نام جعفری گوشی برو برداشت تا گفتم از طرف خانم روشن هستم کلی تحویلم گرفت و شروع کرد توضیح دادن در مورد همه هتلهای جزیره . من که تا حالا کیش نرفته بودم و اصلا شناختی راجع به هتلهای جزیره نداشتم گفتم خانم جعفری لطفا خودت به سلیقه خودت یک هتل خوب برای ما انتخاب کن ، خانم جعفری هم بودجه ما رو پرسید . ما برای هر نفر 800 هزار تومان کنار گذاشته بودیم خانم جعفری هم به ما پیشنهاد کرد با نفری هشتصد هزار تومان میتونیم تور سه روزه روی هتل شایگان رو داشته باشیم با پرواز صبح به شب کیش ایر . من هم قبول کردم و خلاصه همین تور رو برای سفر کیشمون انتخاب کردیم .

فردای اون روز که اومدم دفتر اطلاعات تورمون رو به بچه ها دادم شیوا که قبلا چند باری کیش رفته بود از تورمون خیلی راضی بود و میگفت هتل شایگان هتل خیلی خوبیه . ساعت پروازیمون هم خوب بود فقط مشکلی که وجود داشت این بود که ما ساعت 10 میرسیدیم جزیره و ساعت تحویل اطاقمون ساعت 2 بود که برای این چند ساعت باید فکری میکردیم .

کار دیگه ای که باید میکردیم این بود که تفریحات دریایی مثل غواصی و پاراسلینگ و.. رزرو کنیم که رفتیم اونجا همه برنامه هامون مشخص باشه . اما شیوا پیشنهاد کرد که اول برسیم جزیره بعد اونها رو تهیه کنیم چون به هر دلیلی ممکنه برناممون عوض بشه

روز اول :پاراسل در کیش و مرکز خرید پردیس 1 و 2

صبح روز سفر من از تاکسی تلفنی سر کوچه یک تاکسی سفارش دادم و تاکید کردم که حتمکا سمند یا پژو باشه چون سر راه باید شیوا و نگار رو هم سوار میکردیم و میدونستم هر کدومشون به اندازه سه نفر بار میبندند . اتفاقا همینطور هم بود و هر کدوم برای یک سفر سه روزه دو تا چمدون بار اورده بودند . حالا موقع برگشت بارهامون چقدر میشد خدا میدونه ایشالا که موقع برگشت تو پرواز رامون بدن !

خلاصه به هر بدبختی بود چمدونها رو تو ماشین جا دادیم . البته شانس اوردیم ماشین باربند داشت و الا اونهمه بار رو عمرا نمیشد تو یک ماشین جا داد . راننده هم کلی غر زد که باید دو تا ماشین میگرتید و از این حرفها ولی بالاخره راه افتادیم سمت فرودگاه . از خونه ما تا فرودگاه مسیر طولانی نبود و حدود دو ساعت قبل از پرواز رسیدیم فرودگاه . فرودگاه تقریبا شلوغ بود و خوشبختانه پرواز ما تاخیر نداشت و به موقع کارت پرواز رو گرفتیم و سوار شدیم .

حدوده ساعت 10 بود که رسیدیم به کیش . تا از در هواپیما بیرون اومدیم یک باد گرم و شرجی زد به صورتمون . هوا واقعا گرم بود و رطوبت زیادی داشت طوری که اگه چند دقیقه بیرون وایمیستادی عرق میکردی . ما بالافاصله رفتیم سمت سالن فرودگاه و منتظر اومدن چمدونهامون شدیم . بعد از اینکه چمدونهامون رسید به سمت درب خروجی سالن حرکت کردیم . داخل سالن چند تا از این غرفه هایی بودند که تفریحات جزیره رو میفروختند با بچه ها سمت یکیشون رفتیم و قیمت غواصی و پاراسل و چند تا چیز دیگه رو پرسیدیم و شمارشون رو ازشون گرفتیم که اگه ارزون بود از اونها بگیریم . برناممون هم این بود که قیمت تفریحات جزیره رو از چند جا بگیریم و هر کدوم ارزونتر بود از همونجا بخریم .

به درب خروجی سالن که رسیدیم سرویس هتل شایگان منتظر ما بود . خوشبختانه ما تنها مسافرای هتل شایگان در اون پرواز بودیم و نیاز نبود منتظر مسافرای دیگه بشیم و تا بارامون رو داخل ماشین گذاشتیم ماشین به سمت هتل حرکت کرد . تو راه شروع کردیم به سوال کردن از راننده ون که کجا بریم و کجا نریم راننده ون هم با حوصله شروع کرد سر صحبت رو باز کردن و... چند دقیقه بعد به هتل رسیدیم .

شناسنامه ها و مدارک رو به هتل دادیم تا کارهای پذیرش رو انجام بدند . مسئول رسپشن به ما گفت که تا ساعت تحویل هتل سه ساعت مونده و تو این مدت میتونیم تو لابی استراحت کنیم اما خوشبختانه تا وچر هتل رو دید و چشمش به مهر آژانس چهارفصل روی وچر افتاد نظرش عوض شد و  یه سوالی از همکارش کرد و به ما گفت الان یک اطاق براتون آماده میکنند . گویا رابطه هتل با آژانسی که ما ازش تور گرفته بودیم خوب بود و مسافراشون رو ویژه پذیرش میکردند . خوشبختانه اطاق زود آماده شد و چند دقیقه بعد ما روی تخت زیر باد کولر ولو شده بودیم.

چند دقیقه ای از استراحتمون نگذشته بود که از بخش تفریحات  آژانس باهامون تماس گرفتند . یک خانمی بود و گفت اگه دوست داریم میتونند برامون ماشین بفرستند تا بریم و تفریحات کیش و تخفیفاتش رو بهمون معرفی کنند .  ما هم اوکی رو دادیم و نیم ساعت بعد ماشینشون دم در هتل بود . دفترشون که رسیدیم چند تا خانم داشتند دونه دونه تفریحات جزیره رو معرفی میکردند . ما رو هم معرفی کردند به یکی از کانترها و همونجور که خانمه توضیح میداد من هم شروع کردم قیمتها رو نوشتن . با احتساب تخفیفهایی که از طرف آژانس به ما میدادند قیمت اینجا خیلی بهتر از بقیه قیمتهایی که داشتیم در میومد و ما هم تصمیم گرفتیم همینجا غواصی و پاراسل و کشتی تفریحی تارا رو رزرو کنیم .

بعد از اینکه برناممون برای تفریحات فاینال شد برگشتیم تا ناهاری بزنیم به بدن . چون خیلی حال و حوصله گشتن نداستیم و خسته بودیم ترجیح دادیم ناهار رو تو همون هتل بخوریم و همونجا ظهر استراحت کنیم .بعد از ظهر برای برنامه پاراسل راه افتادیم سمت ساحل قیمت پاراسل 120 هزار تومان بود که با تخفیف آژانس برای ما 90 هزار تومان درومد . یک خانواده 5 نفره هم با ما اومده بودند و چون پاراسل باید دونفر دونفر استارت میزد قرار شد شیوا با یک نفر از اون خانواده سوار شه .

خلاصه 8 نفر سوار قایق شدیم و هر دو نفر که سوار پاراس میشدند یک ربعی تو هوا بودند و بعدش میومدند پایین تا دونفر بعدی سوار شن . من به همه آدمهایی که تا حالا پاراسل سوار نشدند پیشنهاد میکنم یک بار هم که شده امتحان کنند . تجربه مهیج و خاصیه .مخصوصا تو جزیره احساس میکنی اقیانوس زیر پاهاته . به ما که خیلی خوش گذشت .

بعد از پاراسل تصمیم گرفتیم بریم پاساژ گردی . با مرکز خرید پردیس که شاید معروفترین مرکز خرید توکیشه شروع کردیم . پاساژ پردیس یک پاساژ شیک و مدرنه که دو بخش داره پردیس 1 و پردیس 2 . اکثر برندهای معروف رو هم میشه اینجا دید . بعد از گشت و گذار تو پاساژ که خیلی هم طولانی شد تصمیم گرفتیم بریم اسکله تفریحی و شام رو هم همونجا بخوریم . منظره اسکله در شب واقعا دیدنیه . مخصوصا نور پرژکتورها که توی آب میافته . یکی دو ساعتی کنار اسکله قدم زدیم و از دیدن زیباییهای آب توی شب کلی کیف کردیم جای شما خالی همونجا شام رو هم صرف کردیم و مثل مرده ها برگشتیم هتل . به هتل که رسیدیم دیگه جونی برامون باقی نمونده بود و دیگه نفهمیدم چی شد و خوابم برد .

روز دوم غواصی در کیش ، دوچرخه سواری دور جزیره

صبح کله سحر با صدای نگار از خواب بلند شدیم . نگار کلا همیشه مثل گنجشک خورشید نزده بیداره . اولش خواستم مقاومت بکنم و بگیرم بخوابم اما وقتی به این فکر کردم که وقتمون محدوده تصمیم گرفتم از زمان سفر حداکثر استفاده رو بکنم و همت کردم و از خواب بلند شدم .  من عاشق دوش آب سرد بودم و به امید اینکه یه دوش آب یخ بگیرم و سره حال شم رفتم حموم ولی آب سرد اینجا مثل آب ولرم تهران بود . کلا آب سردی وجود نداشت . ساعت 8 برای صرف صبحونه پایین بودیم یک صبحانه تقریبا مفصل از تخم مرخ آب پز و نیمرو بگیر تا پنیر و گوجه و خیار و شیر و آب میوه و عسل و... نوش جان کردیم . رفتیم به سمت ساحل مرجان برای غواصی ، یعنی همون چیزی که براش اومده بودیم سفر . بعد از اینکه لباسهای مخصوص رو پوشیدیم مربی کلوپ یک سری توضیحات بهمون داد که چی کار باید بکنیم و چی کار نباید بکنیم بعدش رفتیم برای غواصی . تجربه غواصی یکی از بهترین تجربه های زندگی من بود . وارد شدن به دنیای زیر آب و دیدن اون همه ماهی و مرجان از نزدیک واقعا فوق العاده بود . اگه این تجربه زیبا رو امتحان نمیکردم واقعا نصف عمرم بر فنا بود . بعد از غواصی با اینکه خیلی خسته بودیم تصمیم گرفتیم بریم دوچرخه سواری . دوچرخه سواری تو اون هوای گرم کار آسونی نبود بهتر بود بعد از ظهر یا شب اینکار رو میکردیم ولی بالاخره عرق ریختن تو آفتاب کیش هم برای خودش تجربه ای بود.

روز سوم گشت دور جزیره کیش ، کاریز کیش و رستوران شاندیز صفدری

روز سوم از سفر ما طبق معمول با صبحانه هتل شروع شد . خب از اونجایی که روز قبلش کلی کالری سوزونده بودیم دیگه امروز میتونستیم هر چقدر دلمون میخواد بخوریم . من هر چی که به نظرم میومد میتونم بخورم برداشتم تخم مرغ نیمرو ، کره و عسل ، گوجه و خیار و پنیر و... خلاصه به اندازه سه نفر صبحونه خوردم شیوا و نگار هم بدتر از من .

خلاصه اگه مینی بوس گردشگری دنبالمون نمیومد ممکن بود انقدر بخوریم تا بترکیم . حدود ساعت 10 بود که مینی بوس برای گشت جزیره اومد دنبالمون و رفتیم تا کل جزیره رو تو دو سه ساعت بگردیم . گشت جالبی بود از کاریز کیش و درخت لور بگیر تا کشتی یونانی و بافت قدیمی کیش رودیدیم و عکس انداختیم . این گشت رایگان بود و توسط آژانس مسافرتیمون برنامه ریزی شده بود .

با اینکه صبحونه مفصلی خورده بودیم اما ظهر دوباره گشنمون شد و برای ناهار رفتیم رستوران شاندیز صفدری و اونجا شیشلیک روزدیم به بدن . بعد از ناهار باز انقدر خسته بودیم که مثل جنازه افتادیم رو تخت و خوابیدیم .

بعد از ظهر تصمیم داشتیم سری بزنیم به اون مراکز خریدی رو که نرفته بودیم . تا از خواب ظهرگاهی بلند شدیم مستقیم رفتیم پاساژ مروارید . اونجا هم مرکز خریدی شیکی بود وقیمتهاش تفاوت چندانی با بقیه پاساژها نداشت . بعد از اون یک تاکسی گرفتیم به سمت مرکز خرید صفین یا بازار عربها . قدیم تر ها این بازار قیمتهاش خیلی ارزون بوده ولی الان دیگه اونهم تقریبا مثل بقیه بازارهای کیشه کنار مرکز خرید هم یک پارک ساحلیه که کمی هم اونجا قدم زدیم و استراحت کردیم .

بعد از اینکه مدتی استراحت کردیم تصمیم گرفتیم برای شام بریم رستوران عمو اکبر و غذای دریایی سفارش بدیم . خب پیشنهاد میکنم وقتی میخواید غذای دریایی سفارش بدین قبلش بدونید چی میخواید تا بتونید بخورید و الا ممکنه چیزی سفارش بدین که اصلا نتونید بخوریدش .

خب فردا بعد از ظهر باید برمیگشتیم و امشب تنها فرصتی بود که میتونستیم  تو این سفر ساحل زیبای کیش رو زیر نور ماه تماشا کنیم . این لحظه ها برای من خیلی جذابیت داره و آرامش خاصی به من میده . انعکاس نور داخل آب با اون امواج ریز که نور رو روی سطح آب بازی میده واقعا محشره

روز چهارم : پاساژ گردی در کیش و برگشت از کیش

روز آخر نسبت به روزهای قبل صبحانه جمع و جور تری خوردیم و زود زدیم بیرون چون بعد از ظهر باید برمیگشتیم جوری برنامه ریزی کردیم که ساعت 2 به سمت فرودگاه حرکت کنیم پس خیلی وقت نداشتیم و برناممون هم این بود که اون چیزهایی رو که نشون کرده بودیم بخریم و بیام چمدونهامون رو ببندیم . بنابراین از پاساژ های نزدیک شروع کردیم و ظرف سه ساعت تمام مراکز خریدی که میخواستیم و سر زدیم و با کلی ساک برگشتیم هتل . جمع و جور کردن خریدها و بستن چمدونها با اون همه وسیله کار آسونی نبود . اما به موقع انجامش دادیم و طبق برنامه به سمت فرودگاه حرکت کردیم.