ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معروف ترین غذاهای دریایی کیش

جزایر جنوبی ایران همواره به عنوان مهم ترین مقاصد گردشگری کشورمان شناخته می شوند دو جزیره ی کیش و قشم با جذب گردشگر در تمامی ایام سال به مهم ترین قطب گردشگری ایران تبدیل شده اند سفر با تور قشم و یا کیش به خصوص در ایام تعطیلات نوروز طرفداران زیادی دارد.

 این دو جزیره علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات رفاهی برای مسافرین از جمله هتل های مناسب، مراکز خرید فراوان و تفریحات گردشگری، رستوران های مجلل و زیبایی نیز دارد که با طبخ انواع غذاهای لذیذ از مسافرین پذیرایی می کنند، به طور کلی یکی از بهترین بخش های سفر رستوران گردی و چشیدن طعم انواع غذاهای لذیذ آن منطقه می باشد غذاهای مختلف دریایی به خصوص در سفر به جزایر جنوبی برای بسیاری از مسافرین لذت بخش خواهد بود اگر شما هم طرفدار غذاهای دریایی هستید و دوست دارید با طعم لذیذ غذاهای دریایی در جزیره ی کیش آشنا شوید با ما همراه باشید. پیش تر در بخش با غذاهای سنتی کیش بیشتر آشنا شوید اطلاعاتی را در خصوص معروف ترین غذاهای سنتی کیش از نگاه مسافران بیان کردیم اما اکنون قصد داریم خوشمزه ترین غذاهای دریایی جزیره ی کیش را معرفی کنیم.

معروف ترین غذاهای دریایی کیش

دوپیازه میگو

میگو یکی از  پرطرفدارترین غذاهای جزیره ی کیش می باشد و معمولا برای طبخ بسیاری از غذاهای محلی جنوب از میگو استفاده می شود، یکی از لذیذترین غذاها که با میگو طبخ می شود دوپیازه میگو نام دارد برای تهیه ی این غذا باید از پیاز و رب به همراه میگو استفاده کرد علاوه بر این ادویه های خوشمزه و بسیار تند جنوب به این غذا عطر و طعم بی نظیری می بخشد.

ماهی صبور

یکی از انواع ماهی های خوشمزه ی جنوب، ماهی صبور نام دارد برای تهیه ی این غذا ماهی را به صورت کبابی آماده کرده و با چاشنی هایی از قبیل جعفری، تمبر هندی و ادویه های مخصوص شکم ماهی را پر کرده و آن را بر روی آتش قرار می دهند،  به دلیل این که ماهی سرخ نمی شود این غذا را می توان در گروه غذاهای سالم و رژیمی قرار داد که طرفداران زیادی داشته و در بهترین رستوران های دریایی کیش برای مسافرین طبخ می شود. این غذای خوشمزه را معمولا در کنار سبزی پلو و یا همراه با نان میل می کنند.

ماهی مرکب

از آن جایی که ماهی های مرکب یا انکاس جزء ماهی های صادراتی به حساب می آیند در گروه غذاهای گران جزیره نیز می باشد، این ماهی بدون تیغ بوده و معمولا همراه با سبزی پلو برای مسافرین تور کیش سرو می شود.

قلیه ماهی

یکی دیگر از غذاهای دریایی معروف که مربوط به خطه ی جنوب ایران است قلیه ماهی می باشد، برای طبخ این غذا از انواع سبزی های معطر و ادویه استفاده می شود، در سفر به این جزیره حتما این غذا را سفارش دهید.

هواری

یکی دیگر از غذاهای گران جزیره ی کیش هواری نام دارد این غذای لذیذ معمولا در زمان مراسمات و اعیاد طبخ می شود برای تهیه ی این غذای دریایی ماهی را همراه با سبزی معطر و سیر سرخ کرده و با برنج مخلوط می کنند، این غذا را می توانید در بیشتر رستوران های کیش سفارش دهید.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما