ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مهارت های کارشناس تولید محتوا

-مسلط به یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)

 

-سیستم‌های مدیریت محتوای بسیاری در بازار موجود است که از جمله می‌توان به وردپرس، جوملا و دروپال اشاره نمود.

 

-آشنایی مقدماتی با فتوشاپ

تسلط بر فتوشاپ از جمله مواردی است که در شرایط مورد نیاز برای استخدام توسط کارشناس تولید کننده محتوا ذکر می شود. آشنایی مقدماتی با فتوشاپ برای فرد تولید کننده محتوا مورد نیاز است. فرد تولید کننده محتوا علاوه بر آشنایی با ابزار‌های اصلی فتوشاپ باید به تب لایه‌ها و فیلتر‌ها، همچنین نحوه‌ی تغییر سایز عکس‌ها و نیز نحوه‌ی درست سیو کردن عکس برای وب و انواع فرمت‌های آن آشنایی داشته باشد.

 

-تایپ ده‌انگشتی

عموما شرکت‌ها توجه‌ای به این مهارت ندارند ولی در فضایی که با سرعت در حال حرکت است می بایست قبول کرد ما نیز باید از هر مهارت و روشی برای همگام شدن با آن بهره گیریم. برای فردی که در فضای دیجیتال می‌نویسد برخوداری از مهارت تند نوشتن تایپ ده‌انگشتی لازم است. همین مهارت کوچک می‌تواند نقطه متمایز شما در محل کار باشد.

 

- نوشتن

پیش از هر مهارتی یک تولید کننده محتوا، باید بتواند خوب بنویسد. برای این کار نیز می بایست از دامنه لغات مناسبی برخوردار باشد، علائم نگارشی را بتواند به درستی استفاده کند و بداند از هر کلمه کجا و به چه منظور استفاده کند.

 

-آشنایی با موتورهای جستجو و نحوی درست سوال کردن از آن ها

یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند به خوبی از گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوی استفاده نماید و با قسمت‌های مختلف آن آشنایی داشته باشد تا منابع مورد نیازش مانند فیلم، عکس و مقاله را به راحتی بیابد. اگر فقط در همین یک مهارت قوی باشید، به راحتی می توانید با سوالات خوب به جواب‌های خود برسید.

 

- زبان انگلیسی

این روزها بخش بزرگی از محتوایی که در وب فارسی تولید می‌شود ترجمه است و دلیل آن می تواند مقرون به صرفه بودن این نوع محتوا نسبت به محتوایی است که توسط خود شرکت تولید می‌شود. پس آشنایی با زبان جهت ترجمه مقالات خارجی به زبان انگلیسی در گوگل، در حدی که مفهوم را متوجه شوید، لازم و ضروری است.

 

-سئو (SEO)

یکی دیگر از مهارت‌هایی که یک تولید کننده‌ محتوا باید حداقل‌هایی را در خصوص آن بداند سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است.

 

- CSS  و HTML

برای یک کارشناس محتوا، کدنویسی چندان نیاز نیست. اگر شما برای یک سایت یا مجموعه‌ی کوچک کار می کنید نیاز است علاوه بر محتوا نویسی با CSS , HTML آشنایی داشته باشید و یا حداقل هایی در ویرایش آنها داشته باشید تا این توانایی را داشته باشید در صورت نیاز ظاهر قالب و پست‌ها را شخصی‌سازی کنید.

 

- گوگل آنالیتیکس

اگر تمایل دارید محتوای خود را ارزیابی کنید و یا بدانید چه نوع محتوایی و چه نوع رویکرد نوشتاری بیشتر مورد پسند مخاطب است، لازم است با قسمت‌های مختلف این سرویس آشنا شوید. البته کار با سرویس آنالیتیکس بیشتر برای آنالیزور‌ها و استراتژیست‌های محتواست تا یک کارشناس تولید محتوا.

 

- متقاعد سازی

- ادراک (هوش) اجتماعی

- گوش دادن فعال

- گزارش دهی و مستند سازی

- ادراک خواندنی و توانایی نگارش

- مذاکره، رای زنی و چانه زنی

- علاقه مند به اراءه خدمات به سایر افراد

- همکاری و کار گروهی

- تسلط نسبی به نرم‌افزارهای Excel و Word

- آشنایی با شبکه های اجتماعی و روش های بازاریابی محتوایی

- دارای روابط عمومی خوب

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما