ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سفرنامه کیش :تور کیش و من صادق عطایی کارمند بانک از تهران

خوب دوست دارم از خاطرات سفر شیرینم به کیش برای شما بنویسم . حقیقتا پیش از این سفر نیز چند باری موقعیت سفر به جزیره کیش نصیب ما شده بود ولی من ته ذهنم دید خوبی نسبت به کیش نداشتم از دید من جزیره کیش منطقه ای بود که از سنت ها و شرایط سنتی خودش رو برگردونده بود و من هم مایل به دیدنش نبودم اما واقعیتش نظر آدمهایی که از کیش دیدن کرده بودن  نظر من رو عوض کرد و در نهایت من رو مجاب کردند که از جزیره بازدید کنم . اون دوستان خیلی اصرار داشتند که من هم از جزیره بازدید کنم و این دید خودم رو عوض کنم . البته ناگفته نمونه که قیمت بالای تورهای خارجی اونهم با این گرونی دلار هم برای انتخاب کیش به عنوان مقصدمون بی تاثیر نبود . واقعیتش هر جوری حساب کردیم اگر میخواستیم یک سفر خارجی خوب بریم و اونجا هم خرید و.. داشته باشیم هزینه هامون خیلی بالا در میومد بنابراین در نهایت تصمیم گرفتم جزیره کیش رو به عنوان مقصد نهایی انتخاب کنم .

پس از شور و مشورت با خانواده نهایتا 10 تا 20 آبان رو برای سفر انتخاب کردیم و شروع کردیم به زنگ زدن به آژانسهای مسافرتی برای انتخاب تور و مقایسه قیمتها ابتدا شروع کردم هتلهای کیش رو با هم مقایسه کردم و در نهایت دیدم هتل لیلیوم با بودجه من همخونی داره . رفتم نظر کاربرا و امتیاز کاربرا به هتل لیلیوم رو هم دیدم ، عکسهای هتل موقعیت جغرافیایی هتل و خلاصه همه چیزهایی که به هتل مربوط بود رو چک کردم و  از اونجایی هم که این هتل نوساز بود دیگه برای انتخابش تردید نداشتم . حالا باید جایی رو پیدا میکردم که بتونم این هتل رو از اونجا با قیمت مناسبی رزرو کنم سرتون رو درد نیارم ، یک دفتر چهل برگ جلوم گذاشتم و شروع کردم به چک کردن سایتها و هتلها و در نهایت متوجه شدم که هتل لیلیوم گارانتی شرکت تورهای کیش در تهران هست و باید از اونجا رزرو کنم بنابراین سایت این شرکت که اسمش هم تور کیش بود رو پیدا کردم و هتل لیلیوم رو برای 17 تا 20 ام آبان رزرو کردم .

چند روز به سفر ما مونده بود و من هنوز بلیط تهیه نکرده بودم و فقط هتل رو رزرو کرده بودم دوستان من از این موضوع تعجب کرده بودن و به من گفتند که باید تور کامل رو تهیه میکردم تا برام ارزونتر در بیاد ولی خب من دیگه هتل رو گرفته بودم بنابراین شروع کردم به یافتن یک پرواز خوب و ارزون . از اونجایی که کیفیت پرواز برام خیلی مهم بود گشتم دنبال پروازهای ایرباس سایتهای مهم رزرو بلیط هواپیما رو چک کردم چیزی که برام جالب بود این بود که اون سایتهایی معمولا میشناسیمشون و در و دیوار بیلبورد و تبلیغات دارند قیمتهاشون از بقیه جاها بالاتر بود ! خوب منطقی هم بود بالاخره هزینه بیلبوردها رو باید از یه جا تامین میکردند . با یکی از دوستانم که در هواپیمایی ایران ایر بود تماس گرفتم اون به من سایت رزرو بلیط تیکیتو رو معرفی کرد و گفت نماینده ایرلاین ماست و اکثر آژانسها بلیطهاشون رو از تیکیتو میخرند . من هم دنبال تاریخ سفرم در سایت رزرو بلیط تیکیتو گشتم و دیدم قیمتهاش از جاهای دیگه ارزونتره معطل نکردم و بلیط رفت و برگشت رو با ایرلاین معراج خریدم .

چون من دفترم نزدیک محل کار بود از همونجا به سمت فرودگاه اومدم و از خانواده هم خواستم با اسنپ بیان ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد تصمیم گرفتم ماشین رو در پارکینگ فرودگاه بزارم و رفتم قسمت مسقف پارکینگ و یه جای خوب که بقیه ماشینها بهش نمالند پیدا کردم . حقیقتا من این 206 سفید رو تازه خریده بودم و از 24 تا قسطش 23 تاش مونده بود ! بنابراین اصلا دوستا نداشتم وقتی که برگشتم قیافش تغییر کرده باشه و یا تو طول سفر همش نگران باشم که کسی بهش نمالونده باشه . خلاصه همونجا ماشین رو سه قفله کردم و چمدونهام رو از صندوق درآوردم و رفتم تا بچه ها رو پیدا کنم .

به در ترمینال که رسیدم به بچه ها زنگ زدم و اونها رو پیدا کردم و رفتیم سمت گیت پرواز . اونجا فقط کارت شناسایی رو از ما خواستند و بارها رو تحویل گرفتند و نیاز به نشوندادن بلیط نبود . پرواز معراج راس ساعت و بدون تاخیر حرکت کرد و اینجا سفر هوایی ما شروع شد .

خوب کمی راجع به کیش براتون بگم . جزیره کیش یک جزیره بیضی در خلیج فارسه که مساحتش حدود 90 کیلومتره طول جزیره حدود پانزده کیلومتر و عرضش هم حدود 7 کیلومتره . زمانهای قدیم یعنی زمان هخامنشیان  این جزیره مرکز تجرات ایران و هنودوسستان و بین النحرین بوده و تجار زیادی به این جزیره رفت و آمد داشتند . در دوره های بعدی هم این جزیره مرکز بسیار مهمی بوده و ناوگان پیشرفته دریایی در نوع خودش اونجا مستقر بوده . تا اینکه پرتقالیها این جزیره رو تصرف میکنند و تقریبا نابودش میکنند ودر زمان شاه عباس این جزیره از چنگ پرتقالیها درمیاد . در زمان پهلوی متوجه اهمیت و موقعیت خوب این جزیره از حیث گردشگری میشون و تصمیم میگیرند این جزیره را به یکی از قطبهای گردشگری دنیا تبدیل کنند . فاز اول این پروژه هم اجرا میشه تا اینکه به واسطه انقلاب و جنگ و.. توسعه کیش متوقف میمونه . سال 1371 سازمان منطقه آزاد کیش شکل میگیره و ساخت و سازهای جدید در کیش شروع میشه .

اسکله بزرگ تفریحی کیش

وقتی از هواپیما پیاده شدیم این هوای شرجی کیش بود که به صورتمون خورد و به ما فهموند که وارد یه شهر دیگه شدیم با آب و هوایی کاملا متفاوت .وقتی به محوطه فرودگاه وارد شدیم افراد زیادی رو دیدیم که تفریحات و خدمات گردشگری کیش رو به ما پیشنهاد میدادند منتها زمانی که ما هتل رو خریدیم خانم بیگلو ( خانمی که در سایت تور کیش کارهای ما رو هماهنگ کرد ) به ما گفت که این خدمات رو با تخفیف همون شرکت بهشون ارائه میده بنابراین ما فقط چند تا کاتالوگ گرفتیم تا بعدا بتونیم قیمتها رو مقایسه کنیم .

وقتی چمدونهامون رو گرفتیم به سمت خروجی فرودگاه رفتیم اونج شخصی که از طرف هتل لیلیوم اومده بود برای استقبالمون رو پیدا کردیم . استقبال هتل لیلیوم از استقبال بقیه هتلها مرتب تر بود و ونشون هم تمیز تر بود . خلاصه چمدونها رو گذاشت انتهای ون و به سمت هتل حرکت کردیم .

وقتی به هتل رسیدیم چمدونهای ما رو دم در تحویل گرفتند و داخل لابی هتل شدیم هتل تمیز و لابی شیکی داشت و پرسنل هتل هم خوشبرخورد بودند . حدوده یک ربع زمان برد تا مدارک ما رو چک کردند و اطاقمون رو تحویل دادند . یادتون باشه حتما باید شناسنامه همراهتون باشه و همه افرادی که تو یک اطاق میرن باید محرم باشند . اطاقی که به ما تحویل دادند طبقه ششم بود و ما دید خوبی نسبت به جزیره داشتیم . وارد اطاق که شدیم پهن شدیم رو تخت از بس که خسته بودیم و بعدش یک چایی درست کردیم و از چشم انداز زیبای هتل لذت بردیم . برای رفت و آمد همیشه جلوی در هتل تاکسی وجود داشت قیمت تاکسیها برای مسیرهای کوتاه 5 هزار تومان و برای مسیرهای طولانی تر 10 هزار تومان بود

با رسيدن به جلوي هتل، پرسنل هتل چمدان هاي ما را تحويل گرفتند و ما براي تحويل اتاق به لابي هتل راهنمايي شديم. پروسه ي تحويل گرفتن اتاق‌، حدود 15 دقيقه طول كشيد، در اين فاصله پرسنل مودب و مهربان هتل، با يك آبميوه بسيار خوش طعم از مهمان‌ها پذيرائي مي كردند. اتاقي كه به ما تحويل شد در طبقه ي ششم هتل قرار داشت و اين باعث مي‌شد، چشم‌انداز بسيار خوبي داشته باشيم.

بعد از استراحت از هتل خارج شدیم و به سمت اسکله پیاده حرکت کردیم . مسیر هتل تا اسکله مسیر طولانی بود ولی ما ترجیح دادیم پیاده روی کنیم و از مناظر موجود در  جزیره لذت ببریم . خلاصه ما حدود یک ساعت بعد رسیدم به اسکله . بین راه البته سری هم به پاساژرویال مال زدیم از قضا چند تا برندهای اونجا تخفیف داشتند و خیلی از مردمیکه از پاساژ بیرون میومدند دستشون پر از کیسه های خرید بود . خب ما قصد نداشتیم خرید رو از همون روز اول شروع کنیم و ترجیح دادیم فعلا از دیدن جزیره لذت بریم .

وقتی به ساحل رسیدیم سکوت آرامش بخش ساحل به ما هم آرامش میداد . صدای موجهای دریا و مرغهای ماهی خوار .. کفشهام رو در اوردم و شروع کردم قدم زدن روی ماسه ها . نمیدونید چه لذتی داشت شاید یکی از لذتبخش ترین کارهای دنیا همین باشه که با پای برهنه روی ماسه های کنار دریا راه بری. کنار ساحل آدمهایی بودندکه دوچرخه و موتور برقی کرایه کرده بودند و اطراف جزیره میچرخیدند . عده ای هم مشغول پیاده روی ، ماهیگیری و یا بازی والیبال بودند . چند تا قهوه خانه سنتی هم اطراف ما بود که چایی و .. سرو میکرد

داخل آب رو که نگاه میکردی میدیدی که ماهیها اطراف نوری که توی آب افتاده بود جمع شده بودند  خواستیم از این قایقهای کف شیشه ای بگیریم و داخل آب رو نگاه کنیم ولی دیگه خیلی دیر بود چون باید کمی هم منتظر میموندیم تا تعدادمون به حد نصاب برسه تا قایق حرکت کنه

هنوز در ساحل بودیم که از طرف آژانس با ما تماس گرفتند و گفتند شرکت طرف قرارداد با شرکت تور کیش هستند و میخوان تخفیفاتی رو که شرکت تور کیش به ما گفته بودند را معرفی کنند . ما هم گفتیم که ساحل هستیم قرار شد 10دقیقه دیگه بیان دنبال ما . خلاصه حدود 10 دقیقه بعد با یک ماشین ون اومدند و ما رفتیم به دفتر گردشگری اونها و شروع کردند تفریحات کیش رو برای ما توضیح دادن

اما در كيش چه تفريحاتي را میتوان تجربه کرد:

تفريحات آبي: غواصي، شاتل، پاراسل، فلاي برد و ...

دوچرخه‌سواري، موتور سواري، پياده‌روي

رستوران‌ها: ساحلي، جنگ‌هاي شبانه و رستوران‌هاي كشتي

خريد

پارك هيجاني-تفريحي: شامل بانجي جامپينگ، سافاري، پينت بال، كارتينگ و ...

دلفيناريوم

پارك آبي اوشن پارك

پارك ساحلی مرجان كيش

بعد از توضیحات خانمی که این تفریحات رو به ما معرفی کرد و مقایسه قیمتها با اون قیمتهایی که از قبل داشتیم متوجه شدیم که تخفیفهای خوبی رو دارند و تصمیم گرفتیم برای فردا از تفریحات دریایی استفاده کنیم چون مطمئن نبودیم پس فردا هم هوا به همین خوبی باشه

حقیقتا ما خیلی از جنگ و موسیقی زنده هم خوشمون نمیومد بنابراین کشتیهای تفریحی و رستورانهای موسیقی زنده رو تو برناممون قرار ندادیم . همینطور پارک آبی رو هم تو برنامه نذاشتیم .

روز دوم بعد از صرف صبحانه به طرف ساحل راه افتادیم چون ساحل بانوان و آقایان در دو مسیر مختلف قرار داشت دو تا ماشین گرفتیم و قرار شد بعد از اینکه برگشتیم همدیگرو در رستوران عمو اکبر ببینیم .رستوران عمو اکبر ظاهری معمولی داشت ولی انصافا از غذا راضی بودیم توصیه میکنم شما هم سری به اونجا بزنید و دلی از عزا در بیارید.

بعد از ظهر برای پاراسل رفتیم به کلوپ غواصی توصیه میکنم برای استفاده از تفریحات دریایی از لباسهای ساده استفاده کنید تا دست و پا گیر نباشند آماده شدن ما و رسیدن گروه قبلی نیم ساعتی طول کشید بعدش سوار قایق مخصوص پارسل شدیم توی هر دور معمولا شش نفر یا هشت نفر میتونند سوار بشن ما هم به اتفاق یک گروه چهارنفره دیگه سوار شدیم

وقتی خوب از ساحل فاصله گرفتیم در گروه های 2 نفره سوار پاراسل شدیم . البته زمانی هم که توی قایق بودیم لذت خودش رو داشت.برای پاراسلینگ شما با قلاب هایی به چتر بزرگی متصل می شود و از طرف دیگه  با کابل به قایق اتصال دارید شما باید ته قایق بشینید تا ناخدا یواش یواش سیم رو آزاد کنه اونقوق شما با حرکت قایق و پیچیدن باد در چتر از قایق جدا میشید و ارتفاع میگیرید . ما هم ارتفاع خوبی گرفتیم و حدود صد متری برامون کابل رو باز کرد این به این معنی بود که میتونستیم به راحتی از تماشای مناظر زیبای دریا و غروب آفتاب لذت ببریم این یکی از جذابترین لحظه های زندگی من بود که تاحالا تجربش کرده بودم واقعا این بار اگه مجدد به کیش بیام اولین کاری که میکنم اینه که دوباره پاراسل رو تجربه میکنم. اونجا بود که معنی واقعی سکوت ، آرامش و بی وزنی رو تجربه کردم . تجربه ای که نظیرش به این سادگیها اتفاق نمیافته خودت روی آسمونی و دریا زیر پاهاته مثل مرغهای دریایی . .

تجربه غیر قابل وصف و فوق العاده ای بود، 6 دقیقه سکوت، بی وزنی و آرمش مطلق.نکته ای که در مورد پاراسل باید بهتون بگم اینه که دو نوع قایق پاراسل وجود داره . نوع اول دارای سکوی مخصوص هست که باعث میشه حین استفاده خیس نشید که قیمتش هم بالاتره . و نوع دوم این سکو رو نداره و همون قایق های معمولی هستند که چتر رو بهشون متصل کردند.نکته دوم اینکه اونجا به شمایک دوربین کوچیک با دسته مخصوص فیلمبرداری به صورت سلفی رو میدن کهمیتونید کل این لحظات رو ثبت کنید و بعدا با پرداخت مبلغی اون رو تحویل بگیرید

خوشگذرانی در آبهای خلیج فارس

روز دوم :

روز دوم ما با دوچرخه سواری شروع شد در همه خیابونهای کیش دوچرخه وجود داره و شما میتونید استفاده کنید قیمت اجاره دوچرخه برای هر ساعت 15 هزار تومان بود شما میتونستید این دوچرخه ها رو با دادن کارت شناسایی دریافت کنید و بعد از استفاده هر جایی که خواستید پارک کنید . دوچرخه ها هم دنده ای بود و میتونستید تجربه خوبی از دو چرخه سواری رو داشته باشید . خوب اینجا سطح شیب دار زیادی وجود نداره و هوا هم عالیه همین باعث شد ما سه ساعتی رو از دوچرخه سواری لذت ببریم .تا اینکه خستگی دیگه رمق ادامه کار رو ازمون گرفت و مجبور شدیم یک تاکسی بگیریم و به هتل برگردیم .

هزينه‌هاي روز دوم ما هم اینجوری بود:

پلاژ :هر نفر 25 هزار تومان

تاكسي: 60 هزار تومان

ناهار: هر نفر 100 هزار تومان

پاراسل: هر دونفر 240  هزار تومان

دوچرخه: ساعتي 15 هزار تومان

روز سوم :

روز سوم ما روز خلوت تری بود که بیشتر وقتمون رو به گشتن توی پاساژها اختصاص  دادیم . خوب به نظر من یکی از لذتهای زندگی گشتن با پای پیاده تو یک همچین محیط آرومیه که دیگه توی تهران و شهرهای شلوغ نمیتونید تجربش کنید. اگر از من بپرسید بهترین دلیل برای رفتن به کیش چیه بهتون میگم کسب آرامش و تمدد اعصاب .

بعد از ظهر هم رفتیم سمت ساحل مرجان کنار پارک مرجان مرکز خرید مرجان هم وجود داره که میتونید از اونجا هم خرید کنید . بعد از کمی خرید هوس کردیم قایق کرایه کنیم و قسمتهایی از جزیره رو که تاحالا ندیده بودیم ببینیم این بود که با یکی از کسایی که اونجا قایق داشت صحبت کردیم و دل رو زدیم به دریا

ناخدا ما را به قسمتی  از آب برد که   یه مدل  بچه کوسه زردرنگ  و ماهی های خاص دیگه ای  با ریختن خرده نان به سطح آب می آمدند تا غذا بخورند . ما از اینکه این قدر به این ماهی های زیبا  انقدر نزدیک شده بودیم که می تونستیم لمسشون کنیم حس عجیبی داشتیم  . با قایق از ساحل مرجان تا نزدیکای  اسکله بزرگ گردشگری و از اون سمت    تا فانوس دریایی کیش رو دور زدیم .

برای ناهار همونجا  فود کورت   فودلند رو پیدا کردیم و ناهار رو صرف کردیم بعدش همبرگشتیم هتل . از قضا بعد از ظهر هوا بارونی شد و ما تصمیم گرفتیم دو ساه ساعت باقیمونده را بریم بولینگ مریم اونج   علاوه بر بولینگ ، بیلیارد و گیم نت رستوران و کافی شاپ  هم داشت . چون ساعت 9 پرواز داشتیم دیگه فرصتی برای انجام کار دیگه نبود بنابراین وسایلمون رو جمع کردیم و به سمت فرودگاه حرکت کردیم .

خوشگذرانی در آبهای خلیج فارس

هزينه‌های روز سوم:

تاكسي: 30 هزار تومان

قايق‌سواري: 150 هزار تومان

ناهار: 118 هزار تومان

بولينگ: 1 ساعت، 100 هزار تومان

بيليارد: 45 دقيقه، 30 هزار تومان

امیدوارم این سفرنامه برای شما هم مفید بوده باشه و امیدوارم شما هم به زودی از این جزیره زیبا دیدن کنید .