ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

روستای باغو کیش کجاست؟

 

روستای باغو کیش کجاست؟

روستای باغو، یک روستای قدیمی در کیش است که فضایی صمیمی و به دور از دنیای مدرن دارد. با وجود اینکه در جزیره کیش سرمایه گذاری های فراوانی برای جذب توریست صورت گرفته اما هنوز هم مکان های تاریخی و طبیعی این جزیره دست نخورده باقی مانده و همین امر موجب جذب بیشتر گردشکران شده است. درختان کهنسال لور، خانه های قدیمی و مسجد تاریخی این روستا بسیار دیدنی و جذاب هستند.

موقعیت

در هنگام سفر با تور کیش، اگر قصد بازدید از روستای باغو را داشتید باید به قسمت جنوب غربی جزیره بروید. این روستا نزدیک ساحل کشتی یونانی قرار گرفته است. برای رسیدن به این روستا می بایست به میدان غروب‌کیش و سپس به جاده باغو بروید. و یا اینکه از سمت بزرگراه خلیج فارس وارد جاده باغو شوید و از آنجا به روستای باغو دسترسی داشته باشید. نام این روستا از نام یک پیرزن صد ساله به نام "باغو" گرفته شده و در زمانی که کیش تحت تصرف پرتغالی ها بوده، در جزیره زندگی می کرده است.

مسجد تاریخی روستا

در روستای باغو، مسجدی قدیمی به نام "مسجدالنبی (ص)" وجود دارد که در سال 981 هجری قمری ساخته شده است. این مسجد با وجود وسعت کم، زیبایی و جذابیت خاصی دارد که چشم هر گردشگری را به خود جذب می کند. این مسجد یک مناره دارد و دیواره های دورتادور آن آنقدر کوتاه هستند که به راحتی می توان از بیرون حیاط آن را دید. همچنین چاه آب قدیمی در کنار مسجد وجود دارد.

درختان لور روستا

در روستا باغو درختان بومی زیادی وجود دارند که معروف ترین آنها درختان کهنسال لور هستند. درخت لور از خانواده درخت انجیر بوده و برگ های آن به شکل بیضی، و میوه های آن به کوچکی فندق هستند. این درخت در مناطق جنوبی به ویژه استان هرمزگان و بوشهر رشد می کند. در طی سال های گذشته پارکی به نام "پاکردلیران" با مساحت 60 هکتار در این منطقه احداث شد که موجب افزایش امکانات تفریحی برای مسافران شد. علاوه بر این آبشخورهایی برای آهوهای جزیره در این روستا ساخته شدند که باعث تجمع بیشتر آهوها در روستای باغو شده است.

اهالی روستا و شغل آن‌ها

در حال حاضر تنها چند خانواده در روستای باغو زندگی می کنند که شغل آنها دامداری است. البته در کنار دامداری کار کشاورزی را به دلیل برخورداری روستا از خاک مساعد و حاصلخیز انجام می دهند. در سال های اخیر ساکنان روستا به تولید عسل نیز رو آورده اند و معیشت خود را با فروش محصولات می گذرانند.در این روستا چادرهای سیاه رنگی هم توسط محلی ها برپا می شوند که در آنها به پخت نان و غذاهای سنتی می پردازند و با برپایی جشن ها و مراسم سنتی برای گردشگران، آنها را با آداب و رسوم خود آشنا می کنند.

سخن آخر

در صورتی که تمایل دارید تا از نزدیک این روستای تاریخی و توریستی را ببینید می توانید تور لحظه آخری کیش را با مناسب ترین قیمت رزرو کنید. کافی است تا با شماره 42632 تماس بگیرید تا همکاران ما تور کیش را برای شما رزرو نمایند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما