ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برگزاری اجلاس با هدف برنامه ریزی برای بهره برداری هدفمند از کشتی اقیانوس پیمای سانی

 

بهره برداری هدفمند از کشتی اقیانوس پیمای سانی

 

اولین اجلاس هماهنگی با بخش خصوصی فعالان حوزه گردشگری جزیره کیش برای برنامه ریزی و بهره برداری هدفمند از کشتی مسافربری اقیانوس پیمای سانی برقرار شد.

در اين جلسه كه با حضور مدیران شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، اعضای جامعه هتلداران جزیره کیش، جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش، آژانس ها و مراکز خدمات گردشگری در سالن جلسات كشتي ساني برقرار شد معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب این جاذبه توریستی که برای رواج گردشگری کیش گفت: اين كشتي اقیانوس پیمای سانی دارای امکانات رفاهی و تفریحی با هدف بالا بردن سطح کیفی خدمات گردشگری در سفرهای کوتاه مدت و گشت های دریایی و فراهم سازی رفاه بیشتر گردشگران و میهمانان تور کیش برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد آبهای نیلگون خلیج فارس شد.

با تاكيد بر اهميت بهره برداري بهتر از اين قابلیت ارزشمند ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هم فکری سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مدیران فعال بخش خصوصی گردشگری کیش طرح مناسب برای استفاده هرچه بهتر از قابلیت بسیار بالای این کشتی تفریحی تجاری فراهم شود.

معاون شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در ادامه با اشاره به توانایی ها و امکانات ویژه این کشتی بزرگ تفريحي گفت: کشتی اقیانوس پیمای سانی دارای نه طبقه و صد و هفتاد و شش متر طول، صد و سی کابین و چهارصد و هفده تخت اقامتی و همچنین قابلیت جا به جایی همزمان دویست و پنجاه خودرو به همراه سرنشین را دارا است که برای سوار و پیاده شدن آسان مسافران علاوه بر رمپ انتهایی، هشت درب جانبی نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است و این کشتی دارای سه هزار و پانصد متر مربع فضای رستوران، دو سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن همایش می باشد.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه جزیره کیش بیان کرد: به همین ترتیب برای این کشتی تفریحی آشپزخانه ایرانی با اسباب کامل برای پخت و سرو انواع غذاهای ایرانی در نظر گرفته شده و با یک هزار و ششصد صندلی انتخاب مناسبی برای عرضه خدمات مطلوب به گردشگران و میهمانان تور کیش در گشت های کوتاه مدت دریایی است.

معاون سرمایه گذاری در ادامه افزود: کشتی اقیانوس پیمای سانی با امکان سفر ایمن در هر شرایط آب و هوایی با سرعت بیست و شش نات دریایی در ساعت، یکی از سریع ترین کشتی های مسافربری می باشد. سفرهای دریایی در مسیر کیش به قشم، بندرعباس از آن دسته برنامه هایی است که برای این کشتی تفریحی تعبیه شده است. هموطنان و گردشگران می‌توانند از جزیره کیش یا بندر عباس و یا قشم و یا چابهار در جنوب ایران به‌ راحتی با این‌ نوع کشتی‌ها به اقصی نقاط دنیا و یا بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس سفر كنند.

برخی از امکانات ویژه کشتی اقیانوس پیمای سانی صرف شام در رستوران زیبای کشتی، امکان خرید از فروشگاه، تماشای تلویزیون، قدم زدن بر روی عرشه کشتی و تماشای آرامش دلنشین دریا، استفاده از کافی شاپ و اقامت در اتاقهای هتل کشتی می باشد.

همچنین ایشان درخواست همکاری و هم فکری کلیه مدیران آژانس ها، هتل ها و مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کیش و همچنین تور اپراتورهای کشور برای استفاده از ظرفیت های بسیار مناسب این کشتی مسافربری تفریحی برای پیشرفت و رواج هر چه بیشتر گردشگری و توریسم کشور شد.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش نیز علاوه بر بیان رضایتمندی از ورود این کشتی مسافربری اقیانوس پیما به حوزه گردشگری بندر کیش گفت: جامعه هتلداران جزیره کیش قطعا از هر گونه فعالیت و کارهای که بتواند به رشد و پیشرفت و رواج گردشگری جزیره کیش موجب شود حمایت می کنند و از هیچ کمکی در این راستا مضایقه نخواهد کرد.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در ادامه افزود: من اعتقاد دارم هر کس یا سازمانی که مسئولیت این کشتی بزرگ را بر عهده می گیرد باید سازمان منطقه آزاد کیش یا شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و هم بخش خصوصی جزیره همه باید به استقرار و آبادانی این کشتی کمک نمایند که بتوانیم به طور صحیح و مناسب از ظرفیت های خوب آن در راستای رشد و پیشرفت قسمت گردشگری کیش استفاده كنيم.

ایشان در ادامه بیانات خود افزود : من از کلیه سرمایه گذاران و فعالین بخش صنعت گردشگری که دارای تجربه در اين خصوص هستند درخواست می كنم به جای تبليغ و پشتیبانی از گردشگری و تورهای خارجی، همه با هم از این کشتی اقیانوس پیما و این ظرفیت و قابلیت ایجاد شده صنعت گردشگری داخلی کشور حمایت كنيم.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش به ظرفیت بالای این کشتی اشاره نمود، این کشتی دارای قوه و توانایی بسیار بالای برای جنوب کشور و خلیج فارس است که میتواند کیش ، قشم، هندورابی و به طور کلی جزایر خلیج فارس را به هم ارتباط دهد. بطوری که ما اگر بتوانیم در این عرصه تورهای ترکیبی داشته باشیم که مسافر بتواند با این کشتی تفریحی از کیش به قشم رفته و از قشم با هواپیما به تهران و یا مقصد خود بازگردد و یا بر عکس مسافر از تهران با هواپیما به قشم آمده و از آنجا با کشتی به کیش رفته و بعد از یک سفر شاد دریایی از کیش با هواپیما به مقصد خود برگردد میتوانیم یک سفر رویایی و بیاد ماندنی از دو جزیره زیبای کشورمان برای گردشگران ایجاد كنيم.

صفا در ادامه ضمن اعلام حمایت از این کشتی اقیانوس پیما که از جاذبه های جدید گردشگری دریایی جزیره کیش محسوب میگردد گفت: ایشان افزود، کشتی اقیانوس پیمای سانی یکی از جاذبه های گردشگری دریایی کیش بوده و من برای پیشرفت و رواج این کشتی اقیانوس پیما پیشنهاد ميكنم که هر مدیر هتل برای هتل های خود نسبت به ستاره و تعداد اتاقهایش بین پنج تا ده تا بلیط خریداری نموده و 1 بلیط رایگان به هر خانواده برای یک نفر هدیه بدهند و بقیه افراد خانواده خودشان بلیط  کشتی را خریداری کنند که در نتیجه می توانیم با یک بلیط چند بلیط دیگر را نیز بفروش برسانیم تا سفری دریایی مهیج را برای میهمانان تور کیش و گردشگران فراهم کنیم. وی در پایان ابراز امیدواری نمود با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در دولت 12 شاهد افزایش قابل توجه ورود گردشگران داخلی و خارجی به کشور و نیز رواج گردشگری جزیره زیبای کیش باشیم. 

مدیر عامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای جزیره کیش در حوزه گردشگری گفت: جزیره کیش به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفرهای تفریحی و گردشگری در سطح کشور به شمار می آید که ظرفیت تبدیل شدن به یکی از پایلوتهای گردشگری در سطح منطقه را داشته و در سالهای اخیر با برنامه ریزی و حمایت های صورت گرفته از طرف سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاریهای هدفمند و با ارزشی در زمینه توسعه گردشگری انجام پذیرفته که می توان به مجموعه پارک آبی، مراکز تجاری و تفریحی، اقامتی و سایر پروژه های در حال اقدام اشاره نمود.

وی در ادامه صحبت های خود به قابلیت بوجود آمده توسط کشتی اقیانوس پیمای سانی در رواج گردشگری دریایی اشاره كرد و افزود: یکی از توانایی بالقوه در جزیره کیش موضوع تفریحات و گردشگری دریایي است که مراکز مربوطه و کشتی های مختلف با توجه به نوع برنامه و ساختارهای متنوعی که دارند با رعایت استانداردهای مورد نظر به ارائه خدمات مطلوب به گردشگران می پردازند، یکی از این سرمایه گذاریهای با ارزش و هدفمند ورود کشتی اقیانوس پیمای سانی است که با توجه به قابلیتهای عملیاتی و اجرایی می تواند دریچه جدیدی در حوزه گردشگری دریایی در جنوب کشور و با محوریت جزیره کیش در قالب تورهای چند روزه دریایی و استفاده بهینه از امکانات با ارزش این کشتی بوجود آورد.

مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش در پایان صحبت های خود همدلی قسمت دولتی و خصوصی را در برنامه ریزی مدون برای این کشتی ضروری خواند و گفت: البته برای رسیدن به این هدف باید تمام نهادهای مربوطه در قسمت سازمانی و خصوصی همچون ساير برنامه ها بصورت همزمان و موثر برنامه ریزی و اقدام نمایند. جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی گردشگری کیش آمادگی و حمایت خود را همچون سالهای گذشته از فعالیتهایی که در جهت پیشرفت بهتر در زمینه گردشگری در جزیره کیش صورت می گیرد را اعلام می نماید و امیدوار است با تشکیل اتاق فکر و عملیاتی کردن موضوعات مطرح شده شاهد رواج و پیشرفت صنعت گردشگری در جزیره زیبای کیش باشیم.

به گفته مسافران و میهمانان تور کیش و گردشگرانی که در چندین سفر با کشتی سانی، مسافر این کشتی بزرگ بودند این مسافرت جزء خاطرات مهیج و به یاد ماندنی خانواده هاست زیرا این امکان تا به امروز برای ایرانیان وجود نداشته که در کشور خود با استفاده از این نوع کشتی ها بتوانند در قالب یک سفر کوتاه اما با برنامه ریزی بسیار شاد بین دو جزیره زیبای خلیج فارسس سفر نمایند و این سفر در نوع خود بی نظیر است.

شایان ذکر است که این کشتی مسافربری اقیانوس پیمای سانی با حمایت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش با قابلیت سفر ایمن برای سفرهای تفریحی دریایی داخل کشور بکار گرفته شده و اکنون با عبور و مرور در مسیر کیش به قشم به گردشگران خدمات عرضه مي كند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما