ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

باغ راه ایرانی مهماندار هر روزه گردشگران و کیشوندان

 

باغ راه ایرانی
باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی از جمله مجموعه هایی است که می توان گفت برای هر گردشگر و کیشوند جذابیت ویژه ای در پی دارد تا جایی که می توان آن را جزء معدود پروژه هایی خواند که به شکلی نوین در جهت آرامش کیشوندان و گردشگری سلامت شکل گرفته است.

سازمان منطقه آزاد کیش افزود، واضح است که شلوغی و سرعت بالای زندگی در شهرهای نوین دنیا، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری چهره خود را در عرصه جهانی به تصویر کشیده و استرس و اضطراب را بر جامعه تحمیل کرده است. به همین دلیل بشر امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند پروژه های شهری با عملکرد آرامش در رجهت رشد سلامت ذهنی و جسمی شهروندان است.

به همین ترتیب، دولت ها برای رشد فضاهای سبز به ایجاد پروژه هایی برای کاهش اضطراب و تنش جامعه اقدام می کنند. در این بین جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین منطقه های گردشگری کشور که هر ساله از چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی تور کیش پذیرایی می کند، با ساخت پروژه هایی چون باغ راه ایرانی در این زمینه پیشرو حرکت کرده است.

پروژه باغ راه ایرانی از جمله قسمت های نوین شهری است که حتی در شهرهای پر جمعیتی نظیر تهران نیز نمونه آن پیدا نمی شود. پروژه ای که کاملا با عملکرد آرامش کیشوندی و گردشگری سلامت از شهریور ماه سال 94 و بواسطه گروه مدیریتی دولت تدبیر و امید آغاز شد.

در این مجموعه در لحظات با نشاط و هیجان انگیز صبحگاهی و در هنگام غروب دل انگیز جزیره کیش افرادی را مشغول پیاده روی و دوچرخه سواری دید. این مجموعه از جمله قسمت های موفق گردشگری کیش محسوب می شود که در دل خود قسمت های پررنگی از فرهنگ و اصالت ایرانی را به تصویر کشیده است.

مجموعه باغ راه ایرانی یکی از طولانی ترین باغ راه کشور محسوب می شود که با مساحتی بالغ بر سی و دو هکتار شامل هشت باغ ایرانی است. این پروژه تفریحی و گردشگری در دل خود یازده آب نمای جذاب و رودخانه ای به طول چهارصد متر دارد که آکنده از نورپردازی های نوین برای با نشاط و طرب کردن فضای این باغ زیبا در دل شب های جزیره است.

فرهنگ و اصالت ایرانی در دل باغ راه کیش

پروژه باغ راه ایرانی صرفا اصرار بر فضای سبز و استفاده از منابع طبیعی چون جوی های آب و آب نماها نیست زیرا آنچه که بیشتر از هر چیزی در دل این فضای سر سبز و زیبا جلوه می کند، هنر سنتی و اصالت ایرانی است که رخ نشان می دهد. 

مجموعه باغ راه ایرانی در دل خود نه دروازه مربوط به شهرهای کشور را که جزء آثار تاریخی مطرح کشور و بخش مهمی از گنجینه فرهنگ، ادب و اصالت ایرانی است را به نمایش می گذارد. این مجموعه که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود، در ادامه به ترتیب، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران را نیز به نمایش می گذارد و در میدان هرمز با نماد سر در باغ ملی تهران به پایان می رسد. در واقع این سر درهای جذاب همان قسمت هایی هستند که گردشگران و میهمانان تور کیش در کنار آن ها عکس می اندازند و با لبخند برای خود خاطرات آن را به یادگار می برند.

صد البته که جذابیت های این مجموعه تفریحی به همین آثار تاریخی زیبا  محدود نمی شود و همچنان می توان در درون آن آثار هنری زیبای دیگری را جستجو کرد زیرا نماد باغ راه کیش برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی است که توسط مجید پازوکی یکی از هنرمندان خوشنویس کیش طراحی و ساخته شده است. نه عدد از این اثر زیبا به ارتفاع نود و عرض سی و پنج سانتی متر با وزنی بالغ بر بیست و پنج کیلوگرم ساخته و در مقابل هریک از دروازه ها نصب شده است. در واقع در این اثر هنرمند تلاش کرده است تا با نگارش خلاقانه حروف علاوه بر نشان دادن زیبایی و اصالت هنر ایرانی اسلامی، لطافت طبیعت و زیبایی های یک باغ ایرانی با انواع گیاهان و پرندگان را در ذهن و چشم مخاطب یاد آوری کند.

علاوه بر این آثار زیبا هشتاد بوم نقاشی و گالری مجسمه نیز در درون این باغ زیبای ایرانی وجود دارد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران یا میهمانان تور کیش قرار گرفته است. لازم توضیح است، چهل و سه آبنما، شانزده هکتار فضای سبز، بیست المان دیواری، هشتاد بوم نقاشی، گالری مجسمه، سایت کبوتر، پیست دوچرخه سواری با نورپردازی LED، زمین ورزش هایی ساحلی، پیست ماشین های RC در حال ساخت، پارکینگ و خیابان دسترسی از جمله قسمت هاي مختلف اين باغ راه است که درضلع جنوبی بلوار ولایت, حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به کیشوندان و گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیش بنا شده است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما