ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افزایش ظرفیت ناوگان دریایی کیش با پیوستن شناور مریم یک

 

شناور مریم یک
شناور مریم یک

 

با ورود و پیوستن شناور مریم یک به ناوگان گردشگری دریایی کیش، تعداد کشتی های مسافربری دریایی کیش به ده فروند شناور و ظرفیت مسافری ناوگان دریایی کیش در مسیر بندر چارک به بندر کیش و برعکس افزایش یافت.

سازمان منطقه آزاد کیش اضافه نمود، شناور مریم یک که دارای سیصد و پانزده نفر گنجایش مسافر و پنجاه نات دریایی سرعت و تمامی امکانات به روز است با حضور مدیر عامل و جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر کیش _ چارک و برعکس شروع به فعالیت کرد.

احمد علیپور از صاحبان این شناور در خصوص ویژگیهای شناور مریم یک گفت: این شناور مسافربری که توسط کشور نروژ ساخته شده است به طور کامل در قسمت های موتور، سیستم خدمات، صندلی ها، سیستم های رایانه ای، هشدار دهنده ها، و تجهیزات حفاظت و ایمنی دریایی در دبی بازسازی شده است و با توجه به اینکه از قوا محرک جت در این شناور استفاده شده و این شناور قدرت و توان دریانوردی در آب های داخلی و بین المللی را داشته و از نظر سرعت و کیفیت در مقایسه با شناورهای همانند آن در سطح بالاتری قرار دارد. 

مالک شناور مریم یک بیان کرد: این شناور قرار بود در مسیر دبی – کیش کار کند که با توجه به اینکه در این مسیر درخواست زیاد نیست قرار شد شناور مریم یک صبح ها در مسیر چارک – کیش عبور و مرور کند و شب ها برای گشت دریایی مسافران و میهمانان تور کیش مورد استفاده قرار گیرد.

هم چنین اضافه نمود، قدرت و توان ساخت این شناور کاتاماران در کیش وجود ندارد، این شناور از سیستم دو موتور FAN به طور همزمان استفاده می کند و به جای پروانه ار سیسم شناور از جت استفاده شده و به همین دلیل در زمان حرکت آبخور شناور را از دو متر به هفتاد سانتی متر کاهش داده و این شناور قابلیت حرکت بر روی آب را پیدا می کند.

علیپور در ادامه گفت: با توجه به شرایط حال سه شناور دیگر در مسیر کیش – چارک عبور و مرور می کنند که ویژگی ها و مشخصات آنها با این شناور متفاوت است و می توان گفت مشابه این شناور نه تنها در کیش بلکه در خلیج فارس موجود نیست. شایان ذکر است شناور مسافری مریم یک با سی و شش متر طول و یازده متر عرض در سال 1999 ساخته شده و در سال 2013  بازسازی و وارد ایران شده است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما