سفرنامه تور کیش و من سبحان جعفری مهندس شبکه از تهران

من به اتفاق دو تا از همکارام چند وقت بود که تصمیم داشتیم به یک سفر خفن بریم تا خستگی یک پروژه سنگین رو از تنمون بیرون کنیم. حقیقتش حدود 9 ماه شبانه روز درگیر یک پروژه در زمینه نصب شبکه بودیم که حتی روزهای تعطیل و جمعه ها هم مجبور بودیم کار کنیم . همین بود که از اواخر پروژه به هم قول دادیم این کار که تموم شد حتما یک سفر خوب بریم .همکارم حمید خیلی اصرار داشت که با ماشین بریم چند تا شهر رو بگردیم اما من و فرشاد تمایلی به رانندگی طولانی نداشتیم چون خودش خسته کننده بود و ما دنبال یک سفری بودیم که بتونیم قشنگ ریکس کنیم . خلاصه قرار شد رای گیری کنیم شب تو یک فست فود با هم قرار گذاشتیم و بعد از رای گیری مقصدمون شد جزیره زیبای کیش .

قرار شد فرشاد بهترین زمان رو برای رفتن به کیش چک کنه و من هم بگردم دنبال تور خوب برای کیش . قبل از اینکه فرشاد تاریخ دقیق رو به من بگه من بیکار نشستم و شروع کردم تو سایتها گشتن و به آژانسهای مختلف زنگ زدم.

اول از بلیط شروع کردم یک سایت فروش بلیط هواپیما بود که همه جا بیلبورد داشت و هر سایت رو که باز میکردی تبلیغش میومد چند تا سایت دیگه رو هم خودم پیدا کردم و قیمتها رو با هم مقایسه کردم و دیدم قیمت اون سایت که همه جا تبلیغ زرد رنگ گذاشته از همه جا بالاتره! بعد از کلی تحقیق بالاخره متوجه شدم سایت رزرو بلیط تیکیتو قیمتهاش از بقیه ارزونتره ولی چون خود آژانسهای مسافرتی استفاده میکنند خیلی تبلیغ نداره و افراد عادی نمیشناسنش .

با سایت تماس گرفتم و ازشون در خصوص اینکه تور رو کامل بگیریم و یا بلیط و هتل رو جدا بگیرم سوال کردم کسی که پشتیبانی رو جواب داد هم فامیلی خودم درومد ( او هم آقای مهندس جعفری بود ) و بعد از کلی خوش و بش  بهم گفت اگر تور رو کامل بگیرم برام مناسب تر در میاد بعد هم به من سایت تور کیش رو معرفی کرد که گویا اکثر آژانسها تورهای کیش رو از این سایت تهیه میکنند برای مسافراشون . تو حال و هوای گشتن و چرخ زدن در سایتها بودم که فرشاد زنگ زد و گفت از پنجم تا هشتم اردیبهشت رو برای سفر انتخاب کرده . نمیدونم دلیل انتخاب این زمان چی بود و من هم که انقدر شوق سفر داشتم اصلا دوست نداشتم با سوال کردن از فرشاد رای بچه ها رو بزنم و  زمان سفر رو دوباره عقب بندازم . احتمالا آب و هوا رو چک کرده بود که هوا تو اون زمان بارونی و ابری نباشه و از نظر آب و هوایی همه چیز برای سفر مناسب باشه . خلاصه منگوشی رو قطع نکرده با سایت تور کیش تماس گرفتم و خانمی به نام فکری خودش رو معرفی کرد من در مورد قیمتها ازش سوال کردم و اون به من گفت از کدوم آژانس تماس میگیرم ؟ ( فکر کرد همکارشونم ) . من بهش گفتم که همکار نیستم و اون هم شروع کرد در مورد هتلهای مختلف بهم توضیح داد .

بعد از چند بار صحبت با خانم فکری و بچه ها بالاخره هتل و پروازمون رو انتخاب کردیم و از خانم فکری خواستم تور رو برامون رزرو کنه . تنها مشکلی که فکر من رو مشغول کرده بود این بود که من ساعت 7 صبح رو برای پرواز رفت انتخاب کردم تا زمان بیشتری در جزیره باشیم اما میدونستم ساعت تحویل هتل حدوده ساعت 1 هست و نمیدونستم تو این چند ساعت باید چی کار کنیم . مجدد با خانم فکری تماس گرفتم و او به من گفت میتونیم وسایلمون رو به لابی هتل تحویل بدیم و تا زمان تحویل هتل چرخی تو جزیره بزنیم تا اطاقمون آماده بشه . خوب این راه حل بدی نبود .

ساعت 4:30 صبح بود که فرشاد زنگ زد و گفت با رضا ماشین گرفتند و دارند میان سمت من . من هم که از قبل آماده بودم ساک رو ورداشتم و رفتم سمت در آپارتمانم . هنوز کفشهام رو پام نکرده بودم که سرو کلشون پیداشد . دو تا چمدون گنده بار تاکسی بیچاره کرده بودند که نمیدونم چی توش بود؟! من یک ساک دستی کوچیک بیشتر همراهم نبود . سوار ماشین که شدم به بچه ها گفتم چی جمع کردین تو این چمدونها ؟! مگه کجا میخواین برین؟! رضا با طعنه گفت : تازه تو تا ساک هم صندوق عقبه! من اول فکر کردم شوخی میکنند اما بعد دیدم نه قضیه کاملا جدیه .خلاصه بهشون گفتم اگه به خاطر اضافه بار جریممون نکنند صلوات!

ساعت حدود 6 صبح بود و ما بارمون رو به گیت کیش ایر تحویل دادیم. خوشبخانه صندلی من کنار پنجره بود . تلفن همراهمو درآوردم که خاموش کنم دیدم خانم فکری برام پیام فرستاده . نوشته بود که با هتل صحبت کرده و چون اطاق خالی در اون هتل موجوده میتونیم هر زمان رسیدیم هتل ، اطاقمون رو تحویل بگیریم و نیازی به صبر کردن تا ظهر نیست . خوب خوشبختانه تا اینجا همه چیز خیلی خوب رفت جلو و سر این چیزها و اینکه چه اژانس خوبی برای سفرمون پیدا کردم کلی منت سر بچه ها گذاشتم .

از هواپیما که پیاده شدیم هوای شرجی کیش به ما اعلام کرد که کلا وارد یک شهر دیگه به آی و هوای کاملا متفاوت شدیم . اینجا خبری از شلوغی و سرو صدای تهران نبود . شهری آروم و با صفا که جون میده برای رفع خستگی و استراحت و ریلکس کردن . دیگه باید دغدغه های روزمره رو فراموش میکردم و همه هم و غمم رو میزاشتم تا بتونم از این چند روز نهایت استفاده رو ببرم.

اسکله بزرگ تفریحی کیش

از خروجی فرودگاه که خارج شدیم ون هتل داشت صدا میزد و ما راحت ون هتلمون رو پیدا کردیم . چند دقیقه ای صبر کردیم تا همه مسافرای هتل اومدند و به سمت هتل حرکت کردیم .

کارهای پذیرش حدود 20 دقیقه ای طول کشید و ما تا چمدونها رو داخل اطاق گذاشتیم سریع پریدیم بیرون تا دو رو بر هتل رو برانداز کنیم.

اولین جای نزدیک به هتل ما مرکز خرید مروارید بود . ظاهر مرکز خرید خیلی زیبا بود و البته اجناس داخل مرکز خرید هم خیلی ارزون نبود . اگر عاشق خریدن شکلات و قهوه هستید حتما سری به مرکز خرید مروارید بزنید . بعد از دیدن مرکز خرید مروارید رفتیم برای ناهار . بعد از ناهار هم چند تا مرکز خرید دیگه رو چرخیدیم و سری هم به اسکله زدیم و نفهمیدیم چطور شب شد .

خلاصه روز اول ما انقدر سریع گذشت که خودمون هم نفهمیدیم چه طور گذشت !

صبح روز دوم

ساعت 8 صبح با بچه ها رفتیم برای صبحانه . صبحانه بوفه بود و ما هم دلی سیر از عزا درآوردیم . بعد از صبحانه با مینی بوس رفتیم به سمت ساحل مرجان . اونجا یک اسکله تفریحی ، پارک ، مرکز خرید و چند تا کلوپ تفریحی بود. یکی از بهترین کارهایی که میشد اونجا انجام داد غذادادن به ماهیها بود و ذل زدن به آب شفاف ساحل . خلاصه چند ساعتی رو کنار ساحل قدم زدیم که آرامشی وصف نشدنی رو به ما هدیه داد . بعد از اون سه تا دوچرخه گرفتیم تا دور جزیره رو دوری بزنیم کرایه دوچرخه برای هر ساعت 15 هزار تومان بود . دوچرخه سواری تو جزیره یکی از کارهاییه که حتما باید انجام داد. لذت دوچرخه سواری در جزیره اصلا قابل قیاس با دوچرخه سواری تو شهر نیست . اونهم تو هوای بهاری که لذتش رو برای ما چند برابر کرده بود

خوشگذرانی در آبهای خلیج فارس

دوچرخه سواری ما تا ساعت 12 طول کشید و بعد از اون رفتیم هتل که ناهار بخوریم . البته اگه ناهار رو بیرون میخوردیم بهتر بود چون کیفیت غذای هتل چنگی به دل نمیزد . بعد از ناهار رفتیم تا یک کم استراحت کنیم ، یه چایی برنیم به بدن و دوباره بریم بیرون .

حدود ساعت 3 بود که مجدد از هتل زدیم بیرون . طبق معمول از همون مینی بوسها که تقریبا همه جای جزیره میرن استفاده کردیم تا بریم اسکله بزرگ تفریحی .

وقتی مینی بوسها به نزدیکی مرگر خرید پردیس رسیدند پیاده شدیم . ورودیهای مرکز خرید خیلی زیبا تزیین شده بود . یک ماکت از برج ایفل هم به تازگی اونجا نصب کرده بودند خلاصه میتونستید اونجا ظاهر یک مرکز خرید مدرن رو ببینید

خوشگذرانی در آبهای خلیج فارس

وارد مرکز خرید که شدیم موزیک و آهنگ خوبی رو شنیدیم که در محوطه مرکز خرید پخش میشد ویترینهای زیبا آدم رو تشویق میکرد به خرید خلاصه ما تا نصفه شب تو این مراکز خرید و خیابونها و ساحل قدم زدیم تا دیگه جونی برامون باقی نمونه و مجبور شیم برگردیم خونه

روز سوم:

روز سوم بعد از خوردن صبحانه راهی اسکله بزرگ تفریحی شدیم . کنار ساحل پر بود از چتر ها و پاراسل هایی که در حال حرکت بودند . آدمهایی که با لباس غواصی میرفتند و میومدند و قایقهای تفریحی و کف شیشیه ای که ازشون موسیقیهای ایرانی و عربی پخش میشد .بعد از کمی چرخیدن در کنار اسکله به کلوپ دریایی رفتیم که آژانس مسافرتیمون بهمون معرفی کرده بود و اونجا سفارش غواصی رو که قبلا داده بودیم نشون دادیم . قیمتی که با ما حساب شده بود تقریبا نصف قیمتی بود که به افراد عادی میدادند .

کشتی های آکواریوم با آهنگ های عربی و فارسی و خوشحالی مردم بسیار دیدنی بود .(خلاصه با این وضع اقتصادی واقعا دیدنیه )

لباس رو که پوشیدیم شدیم مثل سوسیس آلمانی که هنوز پوستش رو نکندی!

جمعا 6 نفر بودیم که سوار قایق غواصی شدیم و رفتیم وسط دریا . اونجا مربیان آموزشهای اولیه غواصی رو بهمون دادند و قرار شد پشت به آب تو قایق بشینیم و از پشت خودمون رو داخل آب بندازیم . خیلی استرس داشت . اونجا مربیان نحوه نفس کشیدن توی آب رو بهمون آموزش دادند . منظره فوق العاده ای بود مرجانهای سفید به همراه ماهیهای رنگارنگ که شاید دیگه تکرار نشه . احساس بی وزنی و آرامش زیر آب و...

کلوپ از هر کسی که میخواست عکس و ویدئو میگرفت و بعد با پرداخت مبلغی میتونستی اون عکس ها و ویدئو ها رو دریافت کنی .

بعد از برگشتن به ساحل و کمی استراحت آماده شدیم برای پاراسل

با یک قایق بزرگ تاقسمتهای عمیق دریا رفتیم و اونجا یک چتر بزرگ رو با طناب های ضخیم به ما بستند و بعد چتر آزاد شد و ما رفتیم تو ارتفاع 20 ، 30 متری . وزش باد و ارتفاع و .. استرس داشت ولی از اون بالا میتونستی همه جزیره رو ببینی

خوشگذرانی در آبهای خلیج فارس

بعد از اون آب بازی و ترشح زیاد آدرنالین برگشتیم سمت هتل تا وسایلمون رو جمع و جور کنیم چون فردا ظهر باید برمیگشتیم به تهران.

روز آخر

چون پروازمون ظهر بود بنابراین خیلی وقت نداشتیم قرار گذاشتیم به مرکز خرید بریم و اون چیزهایی رو که تواین چند روز چشمون رو گرفته بود بخریم . بعد از کمی خرید و صرف ناهار برگشتیم هتل تا وسایلمون رو جمع کنتیم و برگردیم تهران ...

سفرنامه کیش :تور کیش و من صادق عطایی کارمند بانک از تهران

خوب دوست دارم از خاطرات سفر شیرینم به کیش برای شما بنویسم . حقیقتا پیش از این سفر نیز چند باری موقعیت سفر به جزیره کیش نصیب ما شده بود ولی من ته ذهنم دید خوبی نسبت به کیش نداشتم از دید من جزیره کیش منطقه ای بود که از سنت ها و شرایط سنتی خودش رو برگردونده بود و من هم مایل به دیدنش نبودم اما واقعیتش نظر آدمهایی که از کیش دیدن کرده بودن  نظر من رو عوض کرد و در نهایت من رو مجاب کردند که از جزیره بازدید کنم . اون دوستان خیلی اصرار داشتند که من هم از جزیره بازدید کنم و این دید خودم رو عوض کنم . البته ناگفته نمونه که قیمت بالای تورهای خارجی اونهم با این گرونی دلار هم برای انتخاب کیش به عنوان مقصدمون بی تاثیر نبود . واقعیتش هر جوری حساب کردیم اگر میخواستیم یک سفر خارجی خوب بریم و اونجا هم خرید و.. داشته باشیم هزینه هامون خیلی بالا در میومد بنابراین در نهایت تصمیم گرفتم جزیره کیش رو به عنوان مقصد نهایی انتخاب کنم .

پس از شور و مشورت با خانواده نهایتا 10 تا 20 آبان رو برای سفر انتخاب کردیم و شروع کردیم به زنگ زدن به آژانسهای مسافرتی برای انتخاب تور و مقایسه قیمتها ابتدا شروع کردم هتلهای کیش رو با هم مقایسه کردم و در نهایت دیدم هتل لیلیوم با بودجه من همخونی داره . رفتم نظر کاربرا و امتیاز کاربرا به هتل لیلیوم رو هم دیدم ، عکسهای هتل موقعیت جغرافیایی هتل و خلاصه همه چیزهایی که به هتل مربوط بود رو چک کردم و  از اونجایی هم که این هتل نوساز بود دیگه برای انتخابش تردید نداشتم . حالا باید جایی رو پیدا میکردم که بتونم این هتل رو از اونجا با قیمت مناسبی رزرو کنم سرتون رو درد نیارم ، یک دفتر چهل برگ جلوم گذاشتم و شروع کردم به چک کردن سایتها و هتلها و در نهایت متوجه شدم که هتل لیلیوم گارانتی شرکت تورهای کیش در تهران هست و باید از اونجا رزرو کنم بنابراین سایت این شرکت که اسمش هم تور کیش بود رو پیدا کردم و هتل لیلیوم رو برای 17 تا 20 ام آبان رزرو کردم .

چند روز به سفر ما مونده بود و من هنوز بلیط تهیه نکرده بودم و فقط هتل رو رزرو کرده بودم دوستان من از این موضوع تعجب کرده بودن و به من گفتند که باید تور کامل رو تهیه میکردم تا برام ارزونتر در بیاد ولی خب من دیگه هتل رو گرفته بودم بنابراین شروع کردم به یافتن یک پرواز خوب و ارزون . از اونجایی که کیفیت پرواز برام خیلی مهم بود گشتم دنبال پروازهای ایرباس سایتهای مهم رزرو بلیط هواپیما رو چک کردم چیزی که برام جالب بود این بود که اون سایتهایی معمولا میشناسیمشون و در و دیوار بیلبورد و تبلیغات دارند قیمتهاشون از بقیه جاها بالاتر بود ! خوب منطقی هم بود بالاخره هزینه بیلبوردها رو باید از یه جا تامین میکردند . با یکی از دوستانم که در هواپیمایی ایران ایر بود تماس گرفتم اون به من سایت رزرو بلیط تیکیتو رو معرفی کرد و گفت نماینده ایرلاین ماست و اکثر آژانسها بلیطهاشون رو از تیکیتو میخرند . من هم دنبال تاریخ سفرم در سایت رزرو بلیط تیکیتو گشتم و دیدم قیمتهاش از جاهای دیگه ارزونتره معطل نکردم و بلیط رفت و برگشت رو با ایرلاین معراج خریدم .

چون من دفترم نزدیک محل کار بود از همونجا به سمت فرودگاه اومدم و از خانواده هم خواستم با اسنپ بیان ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد تصمیم گرفتم ماشین رو در پارکینگ فرودگاه بزارم و رفتم قسمت مسقف پارکینگ و یه جای خوب که بقیه ماشینها بهش نمالند پیدا کردم . حقیقتا من این 206 سفید رو تازه خریده بودم و از 24 تا قسطش 23 تاش مونده بود ! بنابراین اصلا دوستا نداشتم وقتی که برگشتم قیافش تغییر کرده باشه و یا تو طول سفر همش نگران باشم که کسی بهش نمالونده باشه . خلاصه همونجا ماشین رو سه قفله کردم و چمدونهام رو از صندوق درآوردم و رفتم تا بچه ها رو پیدا کنم .

به در ترمینال که رسیدم به بچه ها زنگ زدم و اونها رو پیدا کردم و رفتیم سمت گیت پرواز . اونجا فقط کارت شناسایی رو از ما خواستند و بارها رو تحویل گرفتند و نیاز به نشوندادن بلیط نبود . پرواز معراج راس ساعت و بدون تاخیر حرکت کرد و اینجا سفر هوایی ما شروع شد .

خوب کمی راجع به کیش براتون بگم . جزیره کیش یک جزیره بیضی در خلیج فارسه که مساحتش حدود 90 کیلومتره طول جزیره حدود پانزده کیلومتر و عرضش هم حدود 7 کیلومتره . زمانهای قدیم یعنی زمان هخامنشیان  این جزیره مرکز تجرات ایران و هنودوسستان و بین النحرین بوده و تجار زیادی به این جزیره رفت و آمد داشتند . در دوره های بعدی هم این جزیره مرکز بسیار مهمی بوده و ناوگان پیشرفته دریایی در نوع خودش اونجا مستقر بوده . تا اینکه پرتقالیها این جزیره رو تصرف میکنند و تقریبا نابودش میکنند ودر زمان شاه عباس این جزیره از چنگ پرتقالیها درمیاد . در زمان پهلوی متوجه اهمیت و موقعیت خوب این جزیره از حیث گردشگری میشون و تصمیم میگیرند این جزیره را به یکی از قطبهای گردشگری دنیا تبدیل کنند . فاز اول این پروژه هم اجرا میشه تا اینکه به واسطه انقلاب و جنگ و.. توسعه کیش متوقف میمونه . سال 1371 سازمان منطقه آزاد کیش شکل میگیره و ساخت و سازهای جدید در کیش شروع میشه .

اسکله بزرگ تفریحی کیش

وقتی از هواپیما پیاده شدیم این هوای شرجی کیش بود که به صورتمون خورد و به ما فهموند که وارد یه شهر دیگه شدیم با آب و هوایی کاملا متفاوت .وقتی به محوطه فرودگاه وارد شدیم افراد زیادی رو دیدیم که تفریحات و خدمات گردشگری کیش رو به ما پیشنهاد میدادند منتها زمانی که ما هتل رو خریدیم خانم بیگلو ( خانمی که در سایت تور کیش کارهای ما رو هماهنگ کرد ) به ما گفت که این خدمات رو با تخفیف همون شرکت بهشون ارائه میده بنابراین ما فقط چند تا کاتالوگ گرفتیم تا بعدا بتونیم قیمتها رو مقایسه کنیم .

وقتی چمدونهامون رو گرفتیم به سمت خروجی فرودگاه رفتیم اونج شخصی که از طرف هتل لیلیوم اومده بود برای استقبالمون رو پیدا کردیم . استقبال هتل لیلیوم از استقبال بقیه هتلها مرتب تر بود و ونشون هم تمیز تر بود . خلاصه چمدونها رو گذاشت انتهای ون و به سمت هتل حرکت کردیم .

وقتی به هتل رسیدیم چمدونهای ما رو دم در تحویل گرفتند و داخل لابی هتل شدیم هتل تمیز و لابی شیکی داشت و پرسنل هتل هم خوشبرخورد بودند . حدوده یک ربع زمان برد تا مدارک ما رو چک کردند و اطاقمون رو تحویل دادند . یادتون باشه حتما باید شناسنامه همراهتون باشه و همه افرادی که تو یک اطاق میرن باید محرم باشند . اطاقی که به ما تحویل دادند طبقه ششم بود و ما دید خوبی نسبت به جزیره داشتیم . وارد اطاق که شدیم پهن شدیم رو تخت از بس که خسته بودیم و بعدش یک چایی درست کردیم و از چشم انداز زیبای هتل لذت بردیم . برای رفت و آمد همیشه جلوی در هتل تاکسی وجود داشت قیمت تاکسیها برای مسیرهای کوتاه 5 هزار تومان و برای مسیرهای طولانی تر 10 هزار تومان بود

با رسيدن به جلوي هتل، پرسنل هتل چمدان هاي ما را تحويل گرفتند و ما براي تحويل اتاق به لابي هتل راهنمايي شديم. پروسه ي تحويل گرفتن اتاق‌، حدود 15 دقيقه طول كشيد، در اين فاصله پرسنل مودب و مهربان هتل، با يك آبميوه بسيار خوش طعم از مهمان‌ها پذيرائي مي كردند. اتاقي كه به ما تحويل شد در طبقه ي ششم هتل قرار داشت و اين باعث مي‌شد، چشم‌انداز بسيار خوبي داشته باشيم.

بعد از استراحت از هتل خارج شدیم و به سمت اسکله پیاده حرکت کردیم . مسیر هتل تا اسکله مسیر طولانی بود ولی ما ترجیح دادیم پیاده روی کنیم و از مناظر موجود در  جزیره لذت ببریم . خلاصه ما حدود یک ساعت بعد رسیدم به اسکله . بین راه البته سری هم به پاساژرویال مال زدیم از قضا چند تا برندهای اونجا تخفیف داشتند و خیلی از مردمیکه از پاساژ بیرون میومدند دستشون پر از کیسه های خرید بود . خب ما قصد نداشتیم خرید رو از همون روز اول شروع کنیم و ترجیح دادیم فعلا از دیدن جزیره لذت بریم .

وقتی به ساحل رسیدیم سکوت آرامش بخش ساحل به ما هم آرامش میداد . صدای موجهای دریا و مرغهای ماهی خوار .. کفشهام رو در اوردم و شروع کردم قدم زدن روی ماسه ها . نمیدونید چه لذتی داشت شاید یکی از لذتبخش ترین کارهای دنیا همین باشه که با پای برهنه روی ماسه های کنار دریا راه بری. کنار ساحل آدمهایی بودندکه دوچرخه و موتور برقی کرایه کرده بودند و اطراف جزیره میچرخیدند . عده ای هم مشغول پیاده روی ، ماهیگیری و یا بازی والیبال بودند . چند تا قهوه خانه سنتی هم اطراف ما بود که چایی و .. سرو میکرد

داخل آب رو که نگاه میکردی میدیدی که ماهیها اطراف نوری که توی آب افتاده بود جمع شده بودند  خواستیم از این قایقهای کف شیشه ای بگیریم و داخل آب رو نگاه کنیم ولی دیگه خیلی دیر بود چون باید کمی هم منتظر میموندیم تا تعدادمون به حد نصاب برسه تا قایق حرکت کنه

هنوز در ساحل بودیم که از طرف آژانس با ما تماس گرفتند و گفتند شرکت طرف قرارداد با شرکت تور کیش هستند و میخوان تخفیفاتی رو که شرکت تور کیش به ما گفته بودند را معرفی کنند . ما هم گفتیم که ساحل هستیم قرار شد 10دقیقه دیگه بیان دنبال ما . خلاصه حدود 10 دقیقه بعد با یک ماشین ون اومدند و ما رفتیم به دفتر گردشگری اونها و شروع کردند تفریحات کیش رو برای ما توضیح دادن

اما در كيش چه تفريحاتي را میتوان تجربه کرد:

تفريحات آبي: غواصي، شاتل، پاراسل، فلاي برد و ...

دوچرخه‌سواري، موتور سواري، پياده‌روي

رستوران‌ها: ساحلي، جنگ‌هاي شبانه و رستوران‌هاي كشتي

خريد

پارك هيجاني-تفريحي: شامل بانجي جامپينگ، سافاري، پينت بال، كارتينگ و ...

دلفيناريوم

پارك آبي اوشن پارك

پارك ساحلی مرجان كيش

بعد از توضیحات خانمی که این تفریحات رو به ما معرفی کرد و مقایسه قیمتها با اون قیمتهایی که از قبل داشتیم متوجه شدیم که تخفیفهای خوبی رو دارند و تصمیم گرفتیم برای فردا از تفریحات دریایی استفاده کنیم چون مطمئن نبودیم پس فردا هم هوا به همین خوبی باشه

حقیقتا ما خیلی از جنگ و موسیقی زنده هم خوشمون نمیومد بنابراین کشتیهای تفریحی و رستورانهای موسیقی زنده رو تو برناممون قرار ندادیم . همینطور پارک آبی رو هم تو برنامه نذاشتیم .

روز دوم بعد از صرف صبحانه به طرف ساحل راه افتادیم چون ساحل بانوان و آقایان در دو مسیر مختلف قرار داشت دو تا ماشین گرفتیم و قرار شد بعد از اینکه برگشتیم همدیگرو در رستوران عمو اکبر ببینیم .رستوران عمو اکبر ظاهری معمولی داشت ولی انصافا از غذا راضی بودیم توصیه میکنم شما هم سری به اونجا بزنید و دلی از عزا در بیارید.

بعد از ظهر برای پاراسل رفتیم به کلوپ غواصی توصیه میکنم برای استفاده از تفریحات دریایی از لباسهای ساده استفاده کنید تا دست و پا گیر نباشند آماده شدن ما و رسیدن گروه قبلی نیم ساعتی طول کشید بعدش سوار قایق مخصوص پارسل شدیم توی هر دور معمولا شش نفر یا هشت نفر میتونند سوار بشن ما هم به اتفاق یک گروه چهارنفره دیگه سوار شدیم

وقتی خوب از ساحل فاصله گرفتیم در گروه های 2 نفره سوار پاراسل شدیم . البته زمانی هم که توی قایق بودیم لذت خودش رو داشت.برای پاراسلینگ شما با قلاب هایی به چتر بزرگی متصل می شود و از طرف دیگه  با کابل به قایق اتصال دارید شما باید ته قایق بشینید تا ناخدا یواش یواش سیم رو آزاد کنه اونقوق شما با حرکت قایق و پیچیدن باد در چتر از قایق جدا میشید و ارتفاع میگیرید . ما هم ارتفاع خوبی گرفتیم و حدود صد متری برامون کابل رو باز کرد این به این معنی بود که میتونستیم به راحتی از تماشای مناظر زیبای دریا و غروب آفتاب لذت ببریم این یکی از جذابترین لحظه های زندگی من بود که تاحالا تجربش کرده بودم واقعا این بار اگه مجدد به کیش بیام اولین کاری که میکنم اینه که دوباره پاراسل رو تجربه میکنم. اونجا بود که معنی واقعی سکوت ، آرامش و بی وزنی رو تجربه کردم . تجربه ای که نظیرش به این سادگیها اتفاق نمیافته خودت روی آسمونی و دریا زیر پاهاته مثل مرغهای دریایی . .

تجربه غیر قابل وصف و فوق العاده ای بود، 6 دقیقه سکوت، بی وزنی و آرمش مطلق.نکته ای که در مورد پاراسل باید بهتون بگم اینه که دو نوع قایق پاراسل وجود داره . نوع اول دارای سکوی مخصوص هست که باعث میشه حین استفاده خیس نشید که قیمتش هم بالاتره . و نوع دوم این سکو رو نداره و همون قایق های معمولی هستند که چتر رو بهشون متصل کردند.نکته دوم اینکه اونجا به شمایک دوربین کوچیک با دسته مخصوص فیلمبرداری به صورت سلفی رو میدن کهمیتونید کل این لحظات رو ثبت کنید و بعدا با پرداخت مبلغی اون رو تحویل بگیرید

روز دوم :

روز دوم ما با دوچرخه سواری شروع شد در همه خیابونهای کیش دوچرخه وجود داره و شما میتونید استفاده کنید قیمت اجاره دوچرخه برای هر ساعت 15 هزار تومان بود شما میتونستید این دوچرخه ها رو با دادن کارت شناسایی دریافت کنید و بعد از استفاده هر جایی که خواستید پارک کنید . دوچرخه ها هم دنده ای بود و میتونستید تجربه خوبی از دو چرخه سواری رو داشته باشید . خوب اینجا سطح شیب دار زیادی وجود نداره و هوا هم عالیه همین باعث شد ما سه ساعتی رو از دوچرخه سواری لذت ببریم .تا اینکه خستگی دیگه رمق ادامه کار رو ازمون گرفت و مجبور شدیم یک تاکسی بگیریم و به هتل برگردیم .

هزينه‌هاي روز دوم ما هم اینجوری بود:

پلاژ :هر نفر 25 هزار تومان

تاكسي: 60 هزار تومان

ناهار: هر نفر 100 هزار تومان

پاراسل: هر دونفر 240  هزار تومان

دوچرخه: ساعتي 15 هزار تومان

روز سوم :

روز سوم ما روز خلوت تری بود که بیشتر وقتمون رو به گشتن توی پاساژها اختصاص  دادیم . خوب به نظر من یکی از لذتهای زندگی گشتن با پای پیاده تو یک همچین محیط آرومیه که دیگه توی تهران و شهرهای شلوغ نمیتونید تجربش کنید. اگر از من بپرسید بهترین دلیل برای رفتن به کیش چیه بهتون میگم کسب آرامش و تمدد اعصاب .

بعد از ظهر هم رفتیم سمت ساحل مرجان کنار پارک مرجان مرکز خرید مرجان هم وجود داره که میتونید از اونجا هم خرید کنید . بعد از کمی خرید هوس کردیم قایق کرایه کنیم و قسمتهایی از جزیره رو که تاحالا ندیده بودیم ببینیم این بود که با یکی از کسایی که اونجا قایق داشت صحبت کردیم و دل رو زدیم به دریا

ناخدا ما را به قسمتی  از آب برد که   یه مدل  بچه کوسه زردرنگ  و ماهی های خاص دیگه ای  با ریختن خرده نان به سطح آب می آمدند تا غذا بخورند . ما از اینکه این قدر به این ماهی های زیبا  انقدر نزدیک شده بودیم که می تونستیم لمسشون کنیم حس عجیبی داشتیم  . با قایق از ساحل مرجان تا نزدیکای  اسکله بزرگ گردشگری و از اون سمت    تا فانوس دریایی کیش رو دور زدیم .

برای ناهار همونجا  فود کورت   فودلند رو پیدا کردیم و ناهار رو صرف کردیم بعدش همبرگشتیم هتل . از قضا بعد از ظهر هوا بارونی شد و ما تصمیم گرفتیم دو ساه ساعت باقیمونده را بریم بولینگ مریم اونج   علاوه بر بولینگ ، بیلیارد و گیم نت رستوران و کافی شاپ  هم داشت . چون ساعت 9 پرواز داشتیم دیگه فرصتی برای انجام کار دیگه نبود بنابراین وسایلمون رو جمع کردیم و به سمت فرودگاه حرکت کردیم .

هزينه‌های روز سوم:

تاكسي: 30 هزار تومان

قايق‌سواري: 150 هزار تومان

ناهار: 118 هزار تومان

بولينگ: 1 ساعت، 100 هزار تومان

بيليارد: 45 دقيقه، 30 هزار تومان

امیدوارم این سفرنامه برای شما هم مفید بوده باشه و امیدوارم شما هم به زودی از این جزیره زیبا دیدن کنید .

سفرنامه کیش : تور کیش و  من رضا شریفی هستم مهندس کامپیوتر از  تبریز

حداقل دو سال بود که مسافرت نرفته بودیم و به شدت ویتامین سفرمون اومده بود پایین به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک مسافرت چهارروزه بریم به جزیره کیش.

نگرانی که داشتیم این بود که پسرمان تازه دوماهگی رو تموم کرده بود و ممکن بود مسافرت اونو اذیت کنه از طرفی هم از طرف اداره تسهیلات دو میلیونی سفر داشتم  و نمیخواستم از دستش بدم.خلاصه با کلی صحبت و تصمیم گیری با همسر جان و بررسی همه جوانب سفر  تصمیم به رفتن به جزیره زیبای کیش گرفتیم .

اول از همه بلیط ها رو در سایت های رزرو بلیط چک کردم . قیمتها تقریبا مشابه بود ولی سایت رزرو بلیط تیکیتو قیمتهاش از بقیه جاها ارزونتر بود . بعد از بررسی زیاد متوجه شدم اگر تور کامل تهیه کنم برام ارزونتر از این در میاد که خودم بلیط بگیرم و هتل رو هم جدا تهیه کنم . با بررسی تاریخ و قیمت تورها  متوجه شدیم قیمت تور از تبریز در ماه مهر مناسب هستش ولی  در کل قیمت تور از تبریز حدودا چهارصد هزار تومان گرانتر از تور تهران به کیش است و ما تصمیم گرفتیم از تهران به کیش تور بگیریم  تا نرخ تورمون مناسب تر بشه با جستجوی فراوان در بین آژانسهای مسافرتی و سایتهای رزرو تور کیش بالاخره متوجه شدم سایت تورکیش قیمتهاش از بقیه جاها مناسب تره و خیلی از آژانسهای مسافرتی هم برای مسافراشون از همون تور خرید میکنند . البته فکر کنم اون سایت به آژانسهای مسافرتی کمیسیون هم میده ولی مطمئن نیستم . خلاصه   تقریبا نفری 850 تومان هزینه تور بزرگسال و 180 تومان هزینه فرزندم شد.

اسکله بزرگ تفریحی کیش

مسئول هماهنگی تور ما خانمی بود به نام خانم شیعی که خیلی خوش برخورد و حرفه ای بود  ، خیلی هم اصرار کرد ما مبلغ 50 هزار تومان به هزینمون اضافه کنیم و یک هتل بهتر انتخاب کنیم چون میگفت اطاقهای هتلی که انتخاب کردید خیلی کوچیکه وممکنه اذیت بشید ولی من گفتم ما خیلی تو هتل نمیمونیم و روی هتلی که خودم انتخاب کرده بودم پافشاری کردم .

ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه از تبریز با ماشین خودمان راهی تهران شدیم و سفرمان شروع شد و بعد از چندین ساعت رانندگی به کرج منزل یکی از اقوام رسیدیم و بعد از کمی استراحت و خوردن نهار به سمت فرودگاه مهراباد حرکت کردیم. بعد از انینکه خودمون رو به گیت پرواز رسوندیم متوجه شدیم که پرواز 5 ساعت تاخیر خواهد داشت و همه مسافرایی که با ما بودند عصبی و کلافه شده بودند . منتها خوشبختانه مسئول هماهنگی تور خانم شیعی بلافاصله با ما تماس گرفت و پرواز ما رو عوض کرد و به ما گفت که به گیت هواپیمایی کیش ایر بریم خودمون رو معرفی کنیم و اونجا سوار شیم . ما هم همینکار روکردیم و تونستیم بدون تاخیر سوار هواپیما بشیم .

هواپیما از نوع بوئینگ ام دی  بود هنگام بلند شدن هواپیما بچه ها از صدای تولید شده موتور هواپیما اذیت میشن که توسط مهماندار راهنمایی شدیم و با گذاشتن پستونک دهان کودک مشکلی پیش نیامد.

حدودا یک ساعت چهل دقیقه تو راه بودیم و در راه از شهرهای مختلف عبور کردیم و به جزیره زیبای کیش رسیدیم و به محض پیاده شدن از هواپیما گرمای هوا جوری به صورتمون خورد که انگار یکی سشوار جلوی صورتمون گرفته بود  برای ما که از یک منطقه سردسیر به کیش اومده بودیم تحمل این هوا سخت بود اما باید تحمل میکردیم و لذت میبردیم.

بعد از تحویل ساک و چمدان به پارکینگ رفتیم و با کمک ون مخصوص هتل به هتلمون   رفتیم .

برای تحویل گرفتن اتاق به پذیرش مراجعه کردم ولی برخورد  با چهره اخمو پذیرش هتل یکم تو ذوقم خورد و بعد از چندین دقیقه کلید اتاق رو تحویل گرفتیم و یک اتاق تقریبا کوچیک نصیب ما شده بود که با اینکه وسایله زیادی نداشتیم مجبور بودیم از روی وسایل رد بشیم و مراجعه به پذیرش هم فایده ای نداشت چون با همون اخم روبرو شدیم  و فقط گفتند که همه ی اتاق ها یه اندازه هستند و اتاقی برای تعویض نیست . تازه فهمیدم به حرف اون خانم آژانس هواپیمایی باید گوش میکردم چون اونها تجربه بیشتری دارند و هتلها رو کامل میشناسند .در هر صورت تصمیم گرفتم روی چیزهای خو ب تمرکز کنم و به کوچیکی اطاق فکر نکنم .

بعد از کمی استراخت و دوش تصمیم گرفتیم بریم یکم بیرون و اطراف هتل رو بگردیم.هتلمون در فاصله ی چند دقیقه ای از مراکز خرید پردیس قرار داشت و این خیلی خوب بود. حین گشت خانمی از شرکت تینا کیش با ما تماس گرفت و خواست که با ما قرار بزاره تا تخفیف های گردشگری کیش رو بهمون معرفی کنه . یادم رفت بگم وقتی ما تور رو خریدیم به ما گفتند همکارانشون در کیش پیش ما میان و خدمات گردشگری کیش رو با تخفیف بهمون میدن . ما آدرسمون رو به اون خانم دادیم و 10 دقیقه بعد با یک ون اومدند مرکز خرید پردیس لیست خدمات گردشگری و تخفیفات رو بهمون دادند و من هم بهشون گفتم فردا اگه خواستم خبرشون میکنم . میخواستم قیمتهاشون رو با چند جای دیگه هم مقایسه کنم . خلاصه اونها رفتند و ما هم بعد از گشت کامل در مراکز خرید تصمیم گرفتیم برای نهار به کافه هتل بریم و دلی از عذا دربیاوریم و مجدد به هتل برگشتیم اونجا هم یک مرکز فروش خدمات گردشگری کیش بود و من متوجه شدم قیمتهایی که اون خانم به ما معرفی کرده بود خیلی بهتر از هتل بود خلاصه مجدد به اون خانم زنگ زدم و برای فردا غواصی ، پاراسل و کشتی تفریحی رو رزرو کردم . بعد از اون به اطاقمون در هتل رفتیم و دو سه ساعتی استراحت کردیم . بعد از استراحت همگی  به دریا رفتیم و تونستیم از منظره زیبای دریای کیش و رفت و آمد شبانه مردم در اسکله کیش لذت ببریم شب اول اینگونه گذشت.

ورزش های دریایی کیش

روز دوم رو با صبحانه ی هتل شروع کردیم پنیر و کره و شیر و مربا و خلاصه اونچیزایی که برای منوی باز صبحانه به صورت معمول میزارند وجود داشت  ، رستوران  هم کمی شلوغ بود اما بلاخره گوشه ی رستوران یه میز خالی پیدا کردیم منو صبحانه نسبتا متنوع و خوب بود  که خب خیلی سریع هم شارژ میشد.

بعد از خوردن صبحانه به ساحل رفتیم و بعد از کمی پیاده روی تصمیم گرفتیم قایق سوار شیم و کمی گشت بزنیم با قایق که خب عالی بود و بهتون پیشنهار میکنم .

بعد از قایق به کلوپ دریایی رفتیم و گفتیم که  پاراسل و غواصی از قبل رزرو کرده بودیم  و من پاراسل و همسرم غواصی رو انتخاب کرد و مجبور بودیم به خاطر پسرمون تک تک بریم ولی با اینحال خیلی خوب بود و خوش گذشت.  بعد از برگشت به هتل و خوردن ناهار کمی استراحت کردیم تا شب بشه و بریم برای گشت جزیره و  کشتی تفریحی . خلاصه بعد از ظهر از طرف اون شرکت گردشگری اومدم دنبالمون و ما رو بردند گشت جزیره . گشت جزیره رایگان بود ولی اگه میخواستیم وارد کاریز و شهر زیر زمینی کیش بشیم باید مبلغ ورودی رو خودمون پرداخت میکردیم یه سری هم به کشتی یونانی زدیم و کلی عکس یادگاری مثل همه گرفتیم  همه مسافرایی که تو ون بودیم خواستیم که یه سر هم بازار عربها بزنیم چون قیمتهاش از بقیه مراکز خرید کیش ارزونتر ه و راهنمای تور هم قبول کرد و رفتیم اونجا و خلاصه یه پانصد هزار تومانی هم اونجا لباس و پوشاک خریدیم  . بعد از گشت دور جزیره  رفتیم سمت کشتی تفریحی آرتمیس  ، موسیقی زنده و شام برقرار بود و نور کشتی که آب اطراف رو روشن میکرد تا مرغهای ماهی خوار راحت تر طعمه هاشون رو پیدا کنند ! خلاصه همه چی خوب بود البته تهویه داخل کشتی اونطور که باید و شاید خوب نبود . میزهای شام هم شش نفره بود که ما مجبور شدیم سه نفر دیگه رو کنار خودمون داشته باشیم که نه برای ما و نه برای اونها خوشایند نبود . ولی در کل خیلی خوش گذشت و شب به یادموندنی برای ما رقم خورد .

کشتی یونانی کیش

امروز  ساعت 15  خداحافظی ما با کیش بود که خب چون تایم کمی داشتیم تصمیم گرفتیم یکی دوتا مرکز خرید  مثل رویا مال و مجتمع تجاری کیش رو بگردیم قیمتها خیلی فرق با تهران نداشت ولی اگه خوبمیگشتی میتونستی چیزهای خوبی هم پیدا کنی . ما هم طبق معمول انقدر خرید کردیم که دیگه دستامون برای برداشتن کیسه های خرید جا نداشت . دیدید خانمها وقتی میافتند رو مود خرید و عابر بانک شوهرشون هم دستشونه دیگه چیزی جلودارشون نیست ! بعد از این سفر من میمونم و قسطها ! البته واقعا اعتقاد دارم وقتی افتادیم تو فاز شادی باید لذتشو ببریم و دیگه به بقیش فکر نکنیم . من هم از این سفر خیلی لذت بردم و واقعا چند روز از بهترین روزهای زندگیم بود . به شما هم توصیه میکنم برای لذت بردن از زندگیتون متظر چیزی نباشید . سفر کنید ، خرید کنید ، و کلا هر کاری که خوشحالتون میکنه حتما هم به کیش سفر کنید این تور کیش قطعا یکی از بهترین سفرهایی بود که رفته بودم . ایشالا سفرهای بعدیم رو هم به زودی براتون تعریف میکنم .